Aviseringar
Rensa alla

Lagligt med prostitution?


Ämnesstartare

Jag är (som vissa av er redan vet men tåls att nämnas för de som inte gör det) aktivist och informatör för Amnesty International. 

Nu har de kommit med ett förslag där de föreslår att prostitution ska vara lagligt och att det ska ses som en männsklig rättighet att kunna sälja sin kropp. Självklart är ingenting spikat än eftersom amnesty är en demokratisk organization, så om föreslaget går igenom eller ej kommer vi inte få reda på förän om ett år eller liknande.   

Det skulle isf innebära att köpa sex skulle bli lagligt i Sverige och att prostitution kommer att anses som ett riktigt jobb med pension, skatter, CV och hela köret. Kan också vara värt att nämna att konkurans självklart kommer att uppstå (om ngn reglering inte införs vill säga) i kombination med reklam. Givet att amnesty lyckas övertyga politiker om detta såklart. 

Vill veta vad ni tycker. 


   
Citera
Ämnesetiketter

shatter: Nej, varför?

skadligt i de flesta avseenden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

skadligt i de flesta avseenden. 

ett argument för är att skadorna skulle minska om det blir lagligt. Lättare att ha koll då. Vad säger du om det? 


   
SvaraCitera

Enda sättet för mig att få sex.


   
SvaraCitera

shatter: Ja, varför?

Bör tillhöra mänskliga rättigheter, att kunna sälja sex och att kunna köpa sex ifall personer finns som är villiga att sälja sex till köparna.

Det som verkligt är skadligt är somliga människors syn på personer som väljer att sälja sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Det som verkligt är skadligt är somliga människors syn på personer som väljer att sälja sex.

japp! tyvärr är det en otroligt mängd männsikor som nedvärderar prostituerade. 

Zodd: som är villiga att sälja sex till köparna.

men hur vet man att en människa verkligen är villig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den.fete:
Enda sättet för mig att få sex.

skulle du gå med på att vara med i ett register? om det skulle vara lagligt så kommer köparen förväntas att lämna ut sina personuppgifter. 


   
SvaraCitera

shatter: men hur vet man att en människa verkligen är illig?

Det går kanske inte alltid att veta, men detsamma gäller väl allt. Hur vet du att jag är villig till att skriva detta till exempel? Någon kanske tvingar mig. Galen


   
SvaraCitera

ja, pga att hur man än vänder och vrider på det så är ett "nej" sexualmoralism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Det går kanske inte alltid att veta, men detsamma gäller väl allt. Hur vet du att jag är villig till att skriva detta till exempel? Någon kanske tvingar mig. Galen

Ja, det stämmer. 


   
SvaraCitera
reben

nä pga konservativ


   
SvaraCitera

shatter: Ja, varför?

Jag tycker att man borde har rätten att bestämma själv om man vill sälja sig. Jag tycker dock att marknaden bör regleras. Det är viktigt att försöka se till att människor inte hamnar i problem eller ofrivilligt dras in i prostitution.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

hade de varit de hade det ju iaf varit möjligt att ha sex utan att samhället såg en som en mindre värd människa. Men finns säkert bättre anledningar till att det ska fortsätta vara som det är. Annars hade det ju varit ändrat redan.


   
SvaraCitera

Sälja sex nä då kan de också lika bra fixa så man får köpa Cannabis och marijuana lagligt . För att minska smugglingen och olagliga privata odlingar. Sälja sex är ju som ett svartjobb  egentligen neeh en för jävla dålig och sjuk förslag asså 😛 


   
SvaraCitera

NEMI:
hade de varit de hade det ju iaf varit möjligt att ha sex utan att samhället såg en som en mindre värd människa. Men finns säkert bättre anledningar till att det ska fortsätta vara som det är. Annars hade det ju varit ändrat redan.

finns väl gott om dåliga lagar som inte blir ändrade? så prostitutionslagstiftning är väl på intet sätt unikt i det läget.


   
SvaraCitera