Aviseringar
Rensa alla

Lagligt med prostitution?


Ämnesstartare

aristoteles: Jag tycker dock att marknaden bör regleras. Det är viktigt att försöka se till att människor inte hamnar i problem eller ofrivilligt dras in i prostitution.

håller med dig om detta. Problemet är bara att det är så svårt. Människohandeln kommer såklart att fortsätta och även inom det "vita" så kommer våld säkert förekomma och vem kommer att vara chef och se till att allt går rätt till? allt handlar redan och kommer även då att handla om pengar. Människorna som jobbar där kommer säkerligen tvingas till att jobba övertid osv osv. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

player one:

finns väl gott om dåliga lagar som inte blir ändrade? så prostitutionslagstiftning är väl på intet sätt unikt i det läget.

Absolut, men nu var det prostitutionslagstiftningen tråden handlade om.


   
SvaraCitera

shatter: ett argument för är att skadorna skulle minska om det blir lagligt. Lättare att ha koll då. Vad säger du om det?

Va? ne jag tror inte skadorna minskar om det blir lagligt. 


   
SvaraCitera

shatter:

håller med dig om detta. Problemet är bara att det är så svårt. Människohandeln kommer såklart att fortsätta och även inom det "vita" så kommer våld säkert förekomma och vem kommer att vara chef och se till att allt går rätt till? allt handlar redan och kommer även då att handla om pengar. Människorna som jobbar där kommer säkerligen tvingas till att jobba övertid osv osv. 

Ja det är ingen enkel sak att lösa, men jag tror att det är ett steg i rätt riktigt att reglera marknaden och försöka göra det hela så transparant som möjligt. Även om det inte är en komplett lösning så tror jag att det kan underlätta för framtida lösningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja det är ingen enkel sak att lösa, men jag tror att det är ett steg i rätt riktigt att reglera marknaden och försöka göra det hela så transparant som möjligt. Även om det inte är en komplett lösning så tror jag att det kan underlätta för framtida lösningar.

ja, nånting måste helt klart förändras iaf! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Va? ne jag tror inte skadorna minskar om det blir lagligt. 

okiii 🙂


   
SvaraCitera

Blir det lagligt så kommer många av köparna va  främst män i medelåldern  som är gifta och har fungerande familjeliv  men inte  i sin relation med  partner som kan bero på många orsaker. Har man då möjlighet och köpa sex diskret då blir ju frågan  hur många kommer inte då vara otrogna ?  


   
SvaraCitera

shatter: Osäker

Förvirrad


   
SvaraCitera

För.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Har man då möjlighet och köpa sex diskret då blir ju frågan  hur många kommer inte då vara otrogna ?

man har ju den möjligheten idag. Om det blir lagligt hamnar man i ett register. Fats det kan man ju undkomma genom att helt enkelt påstå att man är någon annan när man bokar tid eller hur det nu skulle lösas.


   
SvaraCitera

shatter: Bryr mig inte

Men synd om tjejerna som säljer sig själva för att dom enbart vill tjäna pengar.


   
SvaraCitera

shatter:

man har ju den möjligheten idag. Om det blir lagligt hamnar man i ett register. Fats det kan man ju undkomma genom att helt enkelt påstå att man är någon annan när man bokar tid eller hur det nu skulle lösas.

Register hmm och hur har myndigheterna  tänkt ett sånt ska se ut ? 


   
SvaraCitera

Jag tycker inte du ska sälja dig själv


   
SvaraCitera

konstigt att vi skulle bo i ett samhälle där vi tycker att det är ok att sälja sin kropp, men jag har väl inga problem med det personligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Register hmm och hur har myndigheterna  tänkt ett sånt ska se ut ?

inte offentligt förmodar jag. Men man kommer behöva uppge personuppgifter om det blir lagligt, på ett eller annat sätt. 

mrman:

Men synd om tjejerna som säljer sig själva för att dom enbart vill tjäna pengar.

I de allra flesta fallen blir de tvingade. Få som genuint vill. 


   
SvaraCitera