Aviseringar
Rensa alla

Lagrad information


Ämnesstartare

Hörde att de filer man laddar ner sparas någonstans på Datorn, typ i Disk C. Men vart finns dom?
Är det någon som vet var man kan kolla gammal info?

Kan vara kul att kolla, haha[bigsmile]


   
Citera

Cmon_baby:

Hörde att de filer man laddar ner sparas någonstans på Datorn

Ja vanligtvis väljer man att spara det man laddar ner, annars är det ganska meningslöst, även temporära filer sparas.

Cmon_baby:

typ i Disk C. Men vart finns dom?

Du väljer själv vart du vill spara dina filer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faaast, nu snackar jag inte om själva filerna, utan bara en lista om vad som ahr laddats ner. även om man tagit bort filerna....


   
SvaraCitera

Vet inget sånt, men man kan hitta kvarvaror från borttagna program m.m som man laddat ned i registernycklarna.


   
SvaraCitera

Cmon_baby:

Hörde att de filer man laddar ner sparas någonstans på Datorn, typ i Disk C. Men vart finns dom?

Var filer och eventuell information om nedladdningar sparas beror helt på programmet du använder. Du får specificera dig lite mer.


   
SvaraCitera

Cmon_baby:

Faaast, nu snackar jag inte om själva filerna, utan bara en lista om vad som ahr laddats ner. även om man tagit bort filerna....

Jag tror att det är så att du hört talas om att filer finns kvar efter borttagning, och ja det stämmer. En hårddisk tar sällan bort saker, de blir bara dolda och överskrivbara.


   
SvaraCitera

säger det samma som aristoteles [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, ok.
då kanske de jag hörde det av hade fått det om bakfoten då. Haha[shake]


   
SvaraCitera

Om jag lånar tråden lite, eller beskriver det som TS kanske egentligen menade?

tevepro:

Vet inget sånt, men man kan hitta kvarvaror från borttagna program m.m som man laddat ned i registernycklarna.

aristoteles:

Jag tror att det är så att du hört talas om att filer finns kvar efter borttagning, och ja det stämmer. En hårddisk tar sällan bort saker, de blir bara dolda och överskrivbara.

Tänk er att en person blir utredd för delning av upphovsrättsskyddat material eller för exempelvis innehav av barnporr. Denna personen formaterade sin hårddisk 1 gång innan han blev häktad. Det finns loggar som visar på att hans ip har laddat ner detta olagliga material, men hur tar dessa "poliser" åt när de faktiskt ska finna materialet som en gång fanns på datorn? Eller iallafall spår efter det.

Skulle vara intressant att se vad man laddat ner i sina dar..


   
SvaraCitera

anonymous:

men hur tar dessa "poliser" åt när de faktiskt ska finna materialet som en gång fanns på datorn? Eller iallafall spår efter det.

Det finns vanliga program för just detta, inget avancerat. Jag brukar använda photorec för att återskapa bilder på minneskort bland annat.


   
SvaraCitera
Gifted

anonymous:

men hur tar dessa "poliser" åt när de faktiskt ska finna materialet som en gång fanns på datorn?

http://www.google.se/search?q=hard+drive+recovery+program


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det finns vanliga program för just detta, inget avancerat. Jag brukar använda photorec för att återskapa bilder på minneskort bland annat.

Gifted:

http://www.google.se/search?q=hard+drive+recovery+program

Tackar så mycket! [cheers]


   
SvaraCitera

Jag lånar tråden lite..

Kan trojaner eller andra virus poppa upp fast än de har blivit överskrivna?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Kan trojaner eller andra virus poppa upp fast än de har blivit överskrivna?

Det du egentligen vill fråga är, kan man ta bort virus/trojaner.
Ja, ibland kan du det, men du kan inte vara säker på om det funkade.
Läs gärna den klistrade tråden om virus så förstår du nog.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det du egentligen vill fråga är, kan man ta bort virus/trojaner.

Nej.

Det jag frågar är: Om man har haft virus på datorn och sedan formaterat om den, Kan dem poppa upp på de nya, alltså dem gammla virusen som man nu har skrivit över.


   
SvaraCitera