Aviseringar
Rensa alla

Laktosintolerans


Ämnesstartare

Jag misstänker att jag e "Laktosintolerans" Hur ska jag veta om jag har eller inte?


   
Citera
Ämnesetiketter

Drick mjölk? [bigcheers]


   
SvaraCitera

Prata med skolsköterska och få tid hos expert eller nåt. Finns tester man kan göra osv tror jag. Eller om det är gluten intolerans jag tänker på.


   
SvaraCitera

Tycker synd om dig, med ett sånt handikapp vettefan om jag hade orkat leva själv. Tycker det är hemskt att folk föder barn med sånna fel i sig istället för att göra abort och göra livet lättare för både sig själva och för barnet. Fyfan.


   
SvaraCitera

Kommer det att förändra din vardag i fall du är det?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Kommer det att förändra din vardag i fall du är det?

Klart det kommer, sluta vara så jävla okänslig!


   
SvaraCitera

Semi:

Klart det kommer, sluta vara så jävla okänslig!

I fall hon förtär mjölkprodukter sällan kommer de inte påverka henne mycket annars ja det är tråkig för mjölk är ju gott.


   
SvaraCitera

Semi:

Klart det kommer, sluta vara så jävla okänslig!

Ja, för att dricka mjölk är såååå självklart och livsviktigt.


   
SvaraCitera

Genom att gå till vårdcentralen och be en läkare ställa en diagnos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svullot:

Drick mjölk?

Lol då får jag bara ont i magen då -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Prata med skolsköterska och få tid hos expert eller nåt. Finns tester man kan göra osv tror jag. Eller om det är gluten intolerans jag tänker på.

okej vad gör man på "testerna"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Tycker synd om dig, med ett sånt handikapp vettefan om jag hade orkat leva själv. Tycker det är hemskt att folk föder barn med sånna fel i sig istället för att göra abort och göra livet lättare för både sig själva och för barnet. Fyfan.

fattar inte haha xD "handikapp" -.-


   
SvaraCitera

pink_lover:

okej vad gör man på "testerna"?

Vet ej. Kan blanda ihop med glutenintolerans. Googla kanske?


   
SvaraCitera

pink_lover:

fattar inte haha xD "handikapp" -.-

Det är okej, lyssna inte på alla som ser dig som mindre värd bara för att du inte är fullt funktionell!


   
SvaraCitera

Gå till vårdcentralen och säg "hej, jag tror att jag är laktosintolerant" så fixar dem det


   
SvaraCitera