Aviseringar
Rensa alla

Lån från banken


Ämnesstartare

Jag har en inkomst på 20 000 :- i månaden, jobbar som coach. Jag ville låna pengar till en insatslägenhet. Banken vill bara låna mig 200 000 :- . Det tycker jag är för litet.

Hur mycket fick ni låna samt vad är er inkomst?


   
Citera

Du kanske är ung? Har du utbildning? Hur stabilt är jobbet?


   
SvaraCitera

Det finns ca 3 personer reggade på den här sidan som ansökt om banklån [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, vad lite. Då kommer jag aldrig kunna köpa lägenhet i Stockholm, med andra ord. [sad]


   
SvaraCitera

vet inte om detta är rätt forum att diskutera bankaffärer och vuxensaker på[blush]

men du kan ju ta det lånet och sen nåt såntdär lån på typ citibank så blir det ju typ 400 totalt[cute] eller så finns ju bluestep som typ ska ge alla så mycket lån man vill men då får du ju betala insane ränta tror jag[sad][blush]


   
SvaraCitera

Oväntad:

Det finns ca 3 personer reggade på den här sidan som ansökt om banklån

Borde ju finnas fler, vissa här är ju mycket gamla [no-no] Förvisso så kan jag bara komma på en [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte exakt vad jag tjänade när jag ansökte om lägenhetslån men tror det var runt 19 000 - 20 000 kr i månaden före skatt. Ansökte om lånelöfte för 1 miljon har jag för mig och fick det.

I slutändan så lånade jag dock bara en halv miljon, tog lånelöftet med lite marginal då jag inte visste exakt vad min kommande lägenhet skulle kosta samt att jag jobbade i ungefär två års tid innan jag köpte den och under dessa två år sparade ungefär 80% av lönen varje månad till min kommande lägenhet.

Så hade väl en 250 000 kr sparade eller något liknande när jag väl skulle köpa den (hade tidigare även sparat en del pengar från sommarjobb och liknande under min uppväxt samt att jag sparade någon tusenlapp eller två i månaden av studielånet när jag pluggade).