Aviseringar
Rensa alla

Landskaps..spelet


Ämnesstartare

Hej:). Jag vill lära er ett nytt kort spel..som heter Landskapsspelet. Det är ett kort-spel.

Hoppas någon är intresserad...:) Det var min faster..som startade följetången..med spelet.

Det går till i följande. Ta hälften av korten. Dela upp 26 26 med din motspelare....Sen är det dags att spela:) Lägg ett kort var. I turordning. Den som lägger lägsta kortet..får ta korten..och den förlorar rundan...

Nästa steg. Lägg igen. Som i steg ett. Den som lägger lägsta kortet..får ta korten..och den förlorar rundan...

Sedan går det igång. Man känner att någon tar ledningen. Men det kan svänga. Ta en runda till..och ta reda på vem som vinner...i slutändan...

Lycka till:). Från gumman.

Image

Dödsläget...om dem kommer två av samma valör..då blir det jämn omgång...och ingen tar upp. Man lägger över..


   
Citera

Det här är fanimej det konstigaste trollet på interwebs [confused]


   
SvaraCitera

Jag.. ska...köpa en..kortlek..och..prova typ..snart.


   
SvaraCitera

jag undrar..varför det heter....landskaps..spelet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Jag.. ska...köpa en..kortlek..och..prova typ..snart.

Gör det..det är värt kostnaden..som bara är en liten kostnad som går över snabbt..Sen spela:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

jag undrar..varför det heter....landskaps..spelet?

Dold text: De var en accepterad fråga..att ställa. He he. Det går ut på att hela tiden associera kort numren...till ett landskap. För att ta extra tanke-speed:). Som gäller..det hemliga trixet. [wink]


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Gör det..det är värt kostnaden..som bara är en liten kostnad som går över snabbt..Sen spela:).

Har ångrat mig... tycker att det.. verkar.. vara.. ett.. as..tråkigt spel.. har.. designat bättre kort.. spel.. i mina.. dar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gumman är tillbaka[love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera

Sterd:

Det här är fanimej det konstigaste trollet på interwebs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt skrivspråk är ett rusmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska spela detta.


   
SvaraCitera

Har aldrig hört något så tråkigt spel i hela mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som har testat...att spela...Landskapsspelen? Och vill skriva en utvärdering...hur det gick...till..att spela..och förståelse för reglerna...som beskrevs:).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahahhahaha


   
SvaraCitera