Aviseringar
Rensa alla

Landstinget vs. abortmotståndarbarnmorska


Landstinget, finns det andra som kan ta tjänsten och utföra samtliga arbetsuppgifter fullt ut är denne givetvis mer lämpad.


   
SvaraCitera

"Landstringet"

Ska man ha ett jobb ska man vara beredd att utföra jobbet också


   
SvaraCitera

aaaaa


   
SvaraCitera

#jesuisellinor 


   
SvaraCitera

mens: Vet ej/osäker

Det är ju en kontroversiell sak... Vet ärligt talat inte. Personligen så tycker jag att foster inte kan likställas med mänskligt liv, och hon har ju uppenbarligen inga problem med att tvätta händerna etc och därmed döda en massa andra livsformer...

Oj missförstod visst frågan Rodnar Att hon inte får jobb tycker jag är varken rätt eller fel, hon vill inte utföra det som krävs och då kan hon inte förvänta sig få jobbet. Det är upp till henne att välja helt enkelt, om en soldat inte kan tänka sig att döda så får den inte heller jobb. Om det är rätt eller fel att utföra handlingen får hon ju själv avgöra.

Väldigt lätt fråga på det planet, vill du inte städa så kan du inte bli städerska, vad mer ska man säga?


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

Vården ska fokusera på patienten, inte på vårdgivaren.

Behovet ska styra, inte vårdgivarens personliga värderingar.

Livsfarligt att underminera aborträtten. 

ändrade du min stavning till två t din jevel


   
SvaraCitera
mynona

mens:

ändrade du min stavning till två t din jevel

ja. passade mig bättre


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

ja. passade mig bättre

busigt


   
SvaraCitera
lok501

No offense men om hon vill jobba inom sjukvården men vägrar göra det eller det så kan hon lika gärna jobba som mekaniker. Antingen så uppfyller du dina uppgifter eller byter jobb. Tycker inte hon borde få skita I att hjälpa till under en abort för att hon inte supporterar handlingen. In life you can't get everything you want, so suck it up.


   
SvaraCitera

Kan hon inte gå med på de villkor som gäller får hon svälja sin surhet och lämna vidare sin själ till ett annat jobb.


   
SvaraCitera

mens: Landstringet!

knnr mest "idiot utbilda dig inte till ett jobb där du inte vill utföra alla arbetsuppgifter som ingår"


   
SvaraCitera

landstinget givetvis, sådana efterblivna fasoner som abortmotstånd hör ej hemma i ett upplyst land som sverige


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Jag röstade på förlossningsalternativet. Dock känns det ju inte bra om hn inte kunde hålla dessa värderingar för sig själv där.  Det skapar ju onekligen problem om någon inte vill göra allt som ingår i dess yrke. 


   
SvaraCitera
tkllkl

Undra om samma diskussion uppstått om hon följt en annan abrahamitisk religion? 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

hade nog låtit lite försiktigare då. speciellt med tanke på att han som vägrade ta kvinnor i hand fick skadestånd. vansinne.


   
SvaraCitera