Aviseringar
Rensa alla

lång första p-pillermens


Ämnesstartare

Jag började med p-piller (Neovletta) för snart två veckor sedan, och sedan dess har jag haft mens. Den senaste veckan har jag dock haft mindre än vanligt. Jag börjar nu bli orolig och framför allt väldigt, väldigt trött på eländet.
Så nu undrar jag:

Är det här en vanlig biverkning när man börjar med p-piller?

Har någon mer erfarenhet av detta?

Borde jag byta p-piller eller ska jag bara vänta ut det, och isf -hur långt tid ska jag vänta?

Väldigt tacksam för svar!


   
Citera

candy_:

Är det här en vanlig biverkning när man börjar med p-piller?

Läs bipacksedeln?

candy_:

Borde jag byta p-piller eller ska jag bara vänta ut det, och isf -hur långt tid ska jag vänta?

Man ska väll vänta typ en månad innan man ger upp, kommer nog lägga sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Läs bipacksedeln?

Det har jag redan gjort såklart. Där står det bara att det är vanligt med oregelbundna småblödningar under första mensen, ingenting om mens 24/7. [shake]


   
SvaraCitera

candy_:

Det har jag redan gjort såklart. Där står det bara att det är vanligt med oregelbundna småblödningar under första mensen, ingenting om mens 24/7. [shake]

Ring de som ordinerade ppillret åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska göra det igen, men problemet är att de svarar aldrig på ungdomsmottagningen. [n]


   
SvaraCitera

Hade det i tre månader. Slutade sedan äta bajspiller eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

candy_:

Det har jag redan gjort såklart. Där står det bara att det är vanligt med oregelbundna småblödningar under första mensen, ingenting om mens 24/7.

jag har åxå neovletta, och när jag började med dem hade jag mens nonstop hela första kartan, sedan blev kom den som den skulle och jag tycker det fungerar jättebra med dem nu! [smile]
så håll ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmaaN:

jag har åxå NEOVLETTA, och när jag började med dem hade jag mens nonstop hela första kartan, sedan blev kom den som den skulle och jag tycker det fungerar jättebra med dem nu!
så håll ut!

Jag äter också neovletta, är på den första kartan, började med den andra vita tabletten idag. Jag har också haft mens under hela kartan. skit jobbigt. Trodde först att det var något som var fel eller något, men jag har kollat runt lite och det är ganska många som har haft det, men det slutade efter den första månaden ( +vita tabletterna).
Så nu hoppas jag att det är så för mig med! 🙂


   
SvaraCitera