Aviseringar
Rensa alla

Lång/kort/normal


Ämnesstartare

Jag är 1,60 och känner mig lång och har alltid fått höra att jag är lång av morsan och mormor bland annat. Dock så är dom 1,50 cm, så det kanske inte är konstigt att dom tycker att jag är lång. Men jag känner mig väldigt lång annars också. Men så blir jag lite paff när några vänner till mig säger att jag är liten/kort? 

Vad tycker ni om min längd?


   
Citera
Ämnesstartare

Du är normal längd för att vara tjej, om inte lite under genomsnitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Genomsnittslängden för en svensk tjej är väl ca 165 cm har jag läst någon gång men om det är sant får någon annan bestyrka eller förneka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är inte lång. jag är 4 cm längre och folk kallar mkg kort


   
SvaraCitera

Jag kan i alla fall säga att de i min familj ofta talar om min längd relativt till deras längd, så det är kanske det som din moder och mormor menar.


   
SvaraCitera
Haien

I förhållande till din släkt kanske, men rent generellt är man kort om man är 160


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
du är inte lång. jag är 4 cm längre och folk kallar mkg kort

Hur gammal är du då? Är jag inte? Har alltid känt mig lång så känner mig sp förvirrad. Men egentligen en skit grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
I förhållande till din släkt kanske, men rent generellt är man kort om man är 160

Är kanske så ATG det är morsan och mormor som gör att jag känner mig lång 


   
SvaraCitera
Haien

maddegbg:

Är kanske så ATG det är morsan och mormor som gör att jag känner mig lång 

Möjligt, lägg ingen vikt i det. De flesta bryr sig inte hur långa tjejer. Killar däremot kan det vara värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maddegbg:

Hur gammal är du då? Är jag inte? Har alltid känt mig lång så känner mig sp förvirrad. Men egentligen en skit grej

jag ät 16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Möjligt, lägg ingen vikt i det. De flesta bryr sig inte hur långa tjejer. Killar däremot kan det vara värre.

Egentligen gör jag inte det! Men mitt ex var 2 m eller ja 1,99 och då blev det kommentarer som sughöjd mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maddegbg: sughöjd

du menar skyhög och inte sughöjd va


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:

du menar skyhög och inte sughöjd va

Antar att de som säger det syftat på att hon skulle kunna suga honom stående eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Antar att de som säger det syftat på att hon skulle kunna suga honom stående eller liknande

jag blir lowkey rädd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

du menar skyhög och inte sughöjd va

Menar att scilla tyckte art kag nästan var i sughöjd på honom 


   
SvaraCitera