Aviseringar
Rensa alla

Långa förhållanden - vad händer efter?


ceka92:

ps. ums forum är så kaxigt nuförtiden.

har det alltid varit


   
SvaraCitera

passaro:

har det alltid varit

menade inte citatet utan det var fristående.

inte så här randomdouchigt? har jag bara inte märkt det när jag var rebellisk tonåring?


   
SvaraCitera

llooll:

Jag är rädd för att binda mig längre än vad som behövs, jag vet att den här tjejen inte kommer att bli mamma till mina barn.

eh. gör slut. du är grymt elak mot henne om du inte gör det. Tänk om hon ser dig som någon hon kommer vara tillsammans med livet ut liksom?


   
SvaraCitera

llooll:

Förr i tiden hade jag mycket mer kompisar och umgänge i samma ålder när jag gick i skolan. Nu jobbar jag heltid och har avbetalningar på hus och bil. Känner mig som en 40-årig svensson ibland.

Kollegorna är fortfarande ute och festar på kvällarna, i alla fall ibland. Medans jag åker hem till frugan och tittar på TV, dricker rött vin och äter popcorn.

Detta verkar vara det du är missnöjd med. Varför går du inte ut mer? Tar en fredagskväll med öl och grabbarna på krogen eller vad du nu gillar att hitta på. Spring på en fest på lördagen. Kommunicera dina önskemål till din tjej, så hon vet vad som händer i ditt huvud och kan hjälpa dig att stötta dig att komma ut och så att det ej sker missförstånd. Jag tror att om du kan fånga lite av din ungdom igen, kanske det skulle "bota" lite av det andra.


   
SvaraCitera

Jag kan inte sätta mig helt in i din situation men var ihop med en kille i 1,5 år. I slutet av det sista halvåret kände jag liksom att "den här personen är inte den jag vill vara med flera år framåt". Det behöver inte vara svårare än så.

Det kan nog förresten vara bra för dig att gå ut mer. Med kompisar och så. Två partners får inte växa fast i varandra, då kommer förhållandet att med största sannolikhet att inte fungera. Så försök minska behovet av din partner.

Sätt dig och prata med henne! Fråga vart hon ser sig själv om några år. Det låter ganska cheesy men det är standard att man vill vara på samma sida om framtiden. Och om ni nu "gör slut" så gör det på ett bra sätt. Du verkar ju faktiskt tycka om henne i övrigt [smile]


   
SvaraCitera

llooll:

jag vet att den här tjejen inte kommer att bli mamma till mina barn

Om du inte vill att hon ska, så vrf va med henne nu?
Det är väl bättre att hitta den rätta som faktiskt ska vara din tant sen å så?

Och om hon ser dig som pappa till hennes barn? Kvinnor tänker ju annorlunda än ni killar. Du kan inte bara bo med henne å låtsas att allt är bra och sen bara skita i henne. Stackars tjejen då.


   
SvaraCitera

Du vill göra slut med din gås så du kan gå ut och festa med dina vänner.


   
SvaraCitera