Aviseringar
Rensa alla

Långdistansförhållande?


Ämnesstartare

Hej. Jag och min kille (båda 17 år gamla) har varit tsm i 5 månader. Vi trivs med varandra och trots att jag kanske inte är helt galet kär i honom, tycker jag om vår relation. Problemet är nu att jag och min familj om 2 veckor flyttar till Spanien. Både jag och han har vetat om detta rätt länge så det är ingen chock direkt. Vi har väl alltid tänkt att vi ska klara oss igenom det ändå. Men nu börjar jag fan tveka på detta asså. Jag tror seriöst inte att jag är bra på långdistansförhållanden. Jag är inte den som ringer hela tiden och är bra på att hålla upp kontakten alls. Det känns som att jag endast hade sårat honom om vi hade fortsatt eftersom jag nog inte hade kontaktat honom så mycket som han förväntat sig. Vi ska vara borta i 2 år och efter det vill jag troligen plugga i USA, vilket gör att det känns lite meningslöst att kämpa för detta om vi ändå inte kommer kunna va med varandra normalt igen om 7 år. Samtidigt som detta är jag som sagt inte jättekär och det känns som att det hade varit skönt att göra slut innan jag flyttar istöllet för att låta det rinna ut i sanden. Men jag vill verkligen inte det, och vet inte hur jag ska prata med honom om detta. Vad tror ni, borde jag göra slut?


   
Citera

är du inte jättekär och inte ser en framtid med honom ska du göra slut


   
SvaraCitera

Freja.:
är du inte jättekär och inte ser en framtid med honom ska du göra slut

Håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Freja.:
är du inte jättekär och inte ser en framtid med honom ska du göra slut

Bör jag göra slut så fort som möjligt eller vänta tills previs innan jag drar?


   
SvaraCitera

papaya34:

Bör jag göra slut så fort som möjligt eller vänta tills previs innan jag drar?

Jag tycker så fort som möjligt, va helt ärlig med han, berätta hur du känner och ta det i person helst om det är möjligt


   
SvaraCitera

Var ärlig med honom, och vänta inte med det till sista minuten. 


   
SvaraCitera