Aviseringar
Rensa alla

Långsiktig glädje av att ta psykedelia (psilocybinsvamp)


Ämnesstartare

Vad tycker alla antiknarkmänniskor om detta? Varför ska det vara tillåtet att lindra smärta med morfin men inte tillåtet att bli lycklig med hjälp av t.ex. Svamp.

Del av rapporten: http://www.hopkinsmedicine.org/Press_releases/2006/GriffithsCommentaries.pdf

- At the 2-month follow-up, 67% rated the psilocybin experience to be either "The single most meaningful experience" of their lives or among the top five most meaningful "experiences".


   
Citera
Ämnesstartare

Såg inte videon, men det mesta handlar väl om att ha kontroll över folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

Vad tycker alla antiknarkmänniskor om detta?

svamp är väl inte knark?? eller?? har ätit svamp många ggr times såsom t.ex. när man plockade kantarellar med faster n'r man var liten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att man kan få psykos och till exempel tro att man kan flyga och hoppa ut genom fönstret [no-no]


   
SvaraCitera

Oväntad:

för att man kan få psykos och till exempel tro att man kan flyga och hoppa ut genom fönstret

Ja, precis. Det är väldigt många som tror att de är apelsiner och sedan skalar de sig själva med en trög osthyvel. För att sedan börja äta på sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

för att man kan få psykos och till exempel tro att man kan flyga och hoppa ut genom fönstret [no-no]

min kurator tror det på allvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

min kurator tror det på allvar

Bjud den på te. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Bjud den på te. [smile]

svampte, ja
rejält med bud

ett citat från henne "ja om inte lsd är tungt då vet jag inte vad"
sen tror hon att hon är rolig, gör låtsas personer och spelar rolig ibland för att liva upp stämningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

ett citat från henne "ja om inte lsd är tungt då vet jag inte vad"
sen tror hon att hon är rolig, gör låtsas personer och spelar rolig ibland för att liva upp stämningen

Men vadå, är det någon som du går till utanför skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Men vadå, är det någon som du går till utanför skolan?

nej
hon kallade in mig en gång för att någon visat henne min blogg
raderade den bloggen sen
hatar denna kuratorn
men behöver ej se henne mer
[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svamp kan ge paranoia, självmordstankar och skapar ett impulsbeteende

morfin gör en varm o glaad mysig och hjärtlig förvandlar en till en liten tomtenisse

morfin>svamp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja hjärnan blir fucked up när det gäller Psychedeliska droger, risken för psykos blir ju ett x antal procent större än om du valt att inte inta en halluciogen. Sen förstår jag inte hur man ska kunna "bota" sin brain till en bätte genom att använda tex svamp?
Fast visst fan är det kul i trippen, men inte senare skaderna i huvet!


   
SvaraCitera

JDavve:

Fast visst fan är det kul i trippen, men inte senare skaderna i huvet!

Du har alltså provat svamp, men trots det så skriver du att du är emot droger på din presentation? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte hur många gånger jag behöver säga det, jag har använt droger förut. Därav dom konsekvenser det givit mig så är det inte värt det därav min presentation (Gillar inte : Droger) pga det jag precis nämde.


   
SvaraCitera