Aviseringar
Rensa alla

Laptop står på i fyra dagar - tar skada?


Ämnesstartare

bakpulver:

Finns det någon risk att batteriet tar skada av att vara ansluten till adaptern så länge?

Varför inte dra ut batteriet en stund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

MacBooks har felkonstruerade laddare som är benägna att fatta eld när de börjar bli lite slitna. iPhones, iPods och andra iProdukter har också en tendens att explodera.

:O


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Det drar ju el, om ändå lite.

Som kommer ut som värme. Som du kanske märkt är det för tillfället vinter. Den el man använder till att ha på datorn negeras till stor del utav det faktum att man behöver värma sitt boende mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Som kommer ut som värme. Som du kanske märkt är det för tillfället vinter. Den el man använder till att ha på datorn negeras till stor del utav det faktum att man behöver värma sitt boende mindre.

När man inte är hemma behöver man ingen extra värme. Sen den värme som datorn genererar känner man ju bara om man sitter vid den.

bakpulver:

Ska dela med mig av ej upphovsskyddat material [cute]

Snällt [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

När man inte är hemma behöver man ingen extra värme.

Nej. Men har man en termostat så kommer den att värma mindre än vad den hade gjort om datorn var avstängd.

isola:

Sen den värme som datorn genererar känner man ju bara om man sitter vid den.

Nej. Värmen försvinner ingenstans. Om omgivningen är kallare så sprids givetvis energin ut, men det betyder inte att den försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Värmen försvinner ingenstans. Om omgivningen är kallare så sprids givetvis energin ut, men det betyder inte att den försvinner.

Fortfarande:

isola:

När man inte är hemma behöver man ingen extra värme.

Åtta:

Men har man en termostat så kommer den att värma mindre än vad den hade gjort om datorn var avstängd

Inte alla har.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Fortfarande:

Det blir fortfarande ingen extra värme, eftersom de flesta hushåll endast värms till en viss punkt.

isola:

Inte alla har.

Nej, men de absolut flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför stänger man inte av den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det blir fortfarande ingen extra värme, eftersom de flesta hushåll endast värms till en viss punkt.

Men den drar fortfarande el, samt står och blir varm. Tryck på avstängningsknappen bara.


   
SvaraCitera

JejeX:

Varför stänger man inte av den?

bakpulver:

Ska dela med mig av ej upphovsskyddat material [cute]


   
SvaraCitera

isola:

Men den drar fortfarande el, samt står och blir varm. Tryck på avstängningsknappen bara.

Jag förmodar att du säger samma sak till Google? "Ert datacenter drar en massa el och står bara och blir varmt, stäng av det när ni inte är där!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Jag förmodar att du säger samma sak till Google? "Ert datacenter drar en massa el och står bara och blir varmt, stäng av det när ni inte är där!"

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magkliarn:

Ska dela med mig av ej upphovsskyddat material [cute]

Jaha. Tänkte mer egentligen på varför väldgt många inte gör detta. Jag tror inte att majoriteten utav dessa gör det.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Om det är en MacBook finns en påtaglig risk att den fattar eld, annars är det lugnt.

Mårran:

What?? Du skrämmer ihjäl mig
okej inte riktigt men...

Han skriver alltid en massa skit om mac så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Han skriver alltid en massa skit om mac så.

Då så!


   
SvaraCitera