Aviseringar
Rensa alla

Laptoppen vill inte sammarbeta...


Ämnesstartare

Jag går rakt på sak...

1. När jag startar datorn och skrivbordet kommer fram så kommer alltid en bild upp på mitt antivirusprogram, och efter nån kort stund försvinner den. Men nu stannar den kvar och överlappar varje program jag öppnar. Förutom när jag öppnar antivirusoprogrammet och stänger det så åker bilden bort.
Plus att det programmet inte kommer upp normalt, finns inget att klicka på, så det funkar inte.

2. Det enda inom internet som funkar är Spotify. Safari eller Firefox funkar inte.

3. Man kan inte stänga av datorn som vanligt, för "stänga-av" rutan kommer inte upp. Så då stänger jag av manuellt på tangentbordet istället, meen då startas datorn om. Enda sättet att få den avstängd är att trycka manuellt och när den börjar startas om, trycka igen.

4. Här om dagen skulle jag öppna vlc för att kolla på en film, men då ville inte vlc öppnas.

För ett tag sen ändrade en kompis till mig min dator från vista till xp. Datorn och internet har funkat utmärkt tills nu.
Det enda jag har gjort anorlunda de senaste dagarna var att jag installerade windows mediaplayer och en dvd-avkodare. Men playern ville inte acceptera avkodaren så jag installerade vlc istället och avinstallerade de andra programmen. Vlc behövde ingen dvd-avkodare så jag tog bort den. Försöker att inte ha för mycket skit på datorn.

Jag är clueless!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Numbero two:

dvd-avkodare

malware


   
SvaraCitera

grön_apa:

malware

[confused]


   
SvaraCitera

Du har antagligen ett virus. Avinstallera ditt AV och alla andra program som du inte behöver installera sedan ett bra AV kan tyvärr inte rekomendera en gratis version som är bra. Har hört att avast! skall vara okej.


   
SvaraCitera

Får man fråga vad du använder för antivirus program?
Ska du använda ett gratis antivirus program rekomenderar jag AVG annars om du har råd att betala skulle jag rekomendera NOD32, Kör själv med NOD32 och det är de bästa antivirus program jag har använt sen är NOD32 bäst enligt de flesta jämförelser med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Får man fråga vad du använder för antivirus program?

Jag använder NOD32 =)


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera