Aviseringar
Rensa alla

Laredoute? Deras skjortor?...


Ämnesstartare

Pluggis:

Står där 100% bomull.

bättre ja

Macktorsken:

allt ja köpt där innan ja döda HM är bara skräp nu, typ helt ovalt o får ben [shake]

hahahHAHAHAHAHhahahahHA får ben?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

hahahHAHAHAHAHhahahahHA får ben?

ja. har typ inge från hm. har inte slängt helller så måste vara så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en macka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Jaha. Står på sidan att det är samma på överdelar men en annan på underdelar. Men man vet ju aldrig...

aha jaa har inte beställt nåt därifrån på flera år så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

bättre ja

Märkbart bättre? Googlar runt lite och försöker hitta nåt men på random ställe där det var nåt lakan i Ren bomullspoplin så stod det (50% bomull 50% polyester)... Får se om jag hittar nåt mer :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Märkbart bättre? Googlar runt lite och försöker hitta nåt men på random ställe där det var nåt lakan i Ren bomullspoplin så stod det (50% bomull 50% polyester)... Får se om jag hittar nåt mer :S

ingen aning, men naturligt är alltid bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu blir jag faktiskt både glad och tokig... Googlade på "Att tänka på när man köper skjorta" så kom jag http://snyggaklader.se/att-tanka-pa-nar-man-koper-skjorta/ dit och där står det att poplin är ett sätt att sy skjortan på xD. Alltså är det bomull som dom sytt på ett visst sätt. Franskt ord tydligen så det passar ju in till den franska sidan [rolleyes]

Poplin - detta är den teknik som är mest välkänd och används mest för enklare tyger samt helfärgade tyger. Tekniken går ut på att man använde grovt garn. Namnet poplin härstammar från 1400-talets Frankrike. De skjortor som är gjorda med poplin skrynklar inte så lätt och är lätta att stryka. Detta tyg används även till rockar, blusar och fritidsplagg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är franska storlekar så beställ en större än du brukar.
brukar nog va bra kvalitet, det är ju inte värsta budgetsidan osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

det är ju inte värsta budgetsidan osv.

Nä, men dom har en del billigt också. Men tur som tusan att jag hittade sidan där det stod att poplin var ett sätt att sy på och INTE att det var 50 % polyester. Sen kanske sömmarna är si eller så men det är svårt att veta i förväg. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

det är franska storlekar

Oj, såg inte direkt detta men enligt sidan ska man gå efter samma storlek som man brukar på ÖVERDELARNA! På underdelarna var det dock större skillnad och då skulle man kolla i deras tabell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

polyester

juste, sånt material brir ganska fult i skjortor, 100% bomull e bäst. äsch det är väl inte värre än vilka skjortor som helst i sömmarna skulle ja tro[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

som helst i sömmarna skulle ja tro

Tror inte det heller men man vet ju aldrig [bigsmile]


   
SvaraCitera