Aviseringar
Rensa alla

Lars vilks, Mohammed och Misshandel.


Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Magnus Betnér skriver rätt bra om fenomenet Vilks här: http://svt.se/2.35188/1.1923385/vack_mig_nar_ni_verkligen_forsvarar_yttrandefrih...


Min gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadsomhelst:

Fast själva poängen är väl att få yttra sig så som man vill? Det kommer alltid finnas någon som tar illa upp, lär dig leva med det och sluta gör en så stor grej av en ful teckning.

jo, du har rätt, muslimerna överdriver väldigt mkt, men lite respekt borde man ha.

han får väl han skylla sig själv om han blir hotad/misshandlad etc.

dazed_and_confused:

http://svt.se/2.35188/1.1923385/vack_mig_nar_ni_verkligen_​​forsvarar_yttrandefrih...

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

han får väl han skylla sig själv om han blir hotad/misshandlad etc.

Så om du yttrar dig om någonting så får du skylla dig själv om folk börjar misshandla och hota dig? Vilket härligt civiliserat samhälle du verkar vilja leva i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadsomhelst:

Så om du yttrar dig om någonting så får du skylla dig själv om folk börjar misshandla och hota dig?

Det borde inte vara så, men nu är det så. Och detta visste Lasse mycket väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lars Vilks är ju helt dum i huvudet och en löjlig rasist så att han får däng skiter jag i, men själva händelsen i sig är ju jävligt efterbliven. Islamister och andra tokreligiösa som gör politik av sin religion och hoppar på de som kritiserar den eller hånar den kan ju dra åt helvete hela högen. Jag spöar inte folk över att de dissar min klädstil, musiksmak eller andra livsstilsval. Antagligen är det folk från kretsen kring Muhammed Omar och hans fascistparti Antisionistiska Partiet eftersom det hände i Uppsala.


   
SvaraCitera

Detta är anledningen till att jag avskyr religiösa människor.

Allting handlar om sina grupperingar och behålla ''vårt'' till varje pris.
Ingen annan ska ha rätt att yttra sig om våra saker.

Fuck undrar när nästa religiösa krig bryter ut.

Kanske änna är dags?


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

jo, du har rätt, muslimerna överdriver väldigt mkt, men lite respekt borde man ha.

Respekt ska förtjänas inte fås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det borde inte vara så, men nu är det så. Och detta visste Lasse mycket väl.

Nej, visst är det inte så nu, men borde vi inte försvara Lars och allas rätt att yttra sig? Nästa gång kanske det är du, din vän, vem vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadsomhelst:

Nej, visst är det inte så nu, men borde vi inte försvara Lars och allas rätt att yttra sig?

Ja, på ett sätt. Men han gjorde det ju verkligen enbart i provocerande syfte. Lite som att gå fram till en full och aggressiv kille på krogen och säga att han luktar flänsost. Visst, han ska inte slå dig men du får ju räkna med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Vad är det han vill ha uppmärksammat? Sig själv eller vadå?

Ja? Han är ju totalt misslyckad som konstnär och har då kommit på att ifall han jävlas med blindgalna fundamentalister blir han publicerad. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadsomhelst:

Så om du yttrar dig om någonting så får du skylla dig själv om folk börjar misshandla och hota dig?

ja , så är det, man kan inte få allt. jag skulle nog inte våga gå in i en judisk församling med en hakkors på pannan för att visa att jag är emot judendomen.

så ser dagens samhälle ut, behandla andra som du själv vill bli behandlad osv.[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ja, på ett sätt. Men han gjorde det ju verkligen enbart i provocerande syfte. Lite som att gå fram till en full och aggressiv kille på krogen och säga att han luktar flänsost. Visst, han ska inte slå dig men du får ju räkna med det.

Well, om man hade reagerat annorlunda på hans fula teckning och istället försökt diskutera på ett civiliserat sätt så hade antagligen ingen vetat vem Vilks är, han skulle troligtvis varit i rampljuset i en vecka max. Men istället väljer man att höja honom till skyarna genom sitt handlande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ja , så är det, man kan inte få allt. jag skulle nog inte våga gå in i en judisk församling med en hakkors på pannan för att visa att jag är emot judendomen.

Kan ju i stort sätt vara vad som helst, ett klädesplagg du har på dig som provocerar eller vad som helst. Ska man bli hotad och misshandlad bara för det? Ska man verkligen behöva skylla sig själv?

Kakaoxo:

så ser dagens samhälle ut, behandla andra som du själv vill bli behandlad osv.

"Håll din käft så händer inget dig".[rolleyes]


   
SvaraCitera

Vadsomhelst:

Well, om man hade reagerat annorlunda på hans fula teckning och istället försökt diskutera på ett civiliserat sätt

Och hur vet du om man försökt med det eller inte?


   
SvaraCitera

Correh:

Det finns andra sätt att yttra sig på än att springa fram och skalla någon också[y]

Dock var det ju inte så att han blev skallad, det var en civilpolis som hoppade in i honom för att skydda honom.[rolleyes]

Lars Vilks är förövrigt en tämligen ointressant tölp. [smile]


   
SvaraCitera