Aviseringar
Rensa alla

Lasagne ordning


Ämnesstartare

För någon helg sedan lagade jag och OnkelHubert lasagne, men var inte överens om vilken ordning man skulle lägga lasagneplattorna, köttfärsen och bechamelsåsen. Tror vi la lasagneplattor, sedan köttfärs och sedan bechamelsås. Avslutade med ost på.

Hur gör ni? Har ni en bestämd ordning eller går ni på magkänsla? Vilken börjar ni med och vilken slutar ni med? Hjälp


   
Citera

vet inte vad det är för sås. EEEhmmmm men är rätt säker sist jag gjorde lasagne så la jag först lasagneplattor sen köttfärs och sen plattor igenParty


   
SvaraCitera
Haien

   
SvaraCitera

Jag tror jag börjar med lite köttfärssås, sen platta, sen sås, sen ost, sen platta osv. När man är klar ska man tömma all ost på toppen så det blir en knaprig yta. 


   
SvaraCitera

jag har aldrig ätit lasagne förutom i skolan, vet inte!


   
SvaraCitera

swagjoel:
jag har aldrig ätit lasagne förutom i skolan, vet inte!

Brukar du ha gräddfil i lasagnen?


   
SvaraCitera

Axel_BJ:

Brukar du ha gräddfil i lasagnen?

varje gång


   
SvaraCitera

Axel_BJ:
Jag tror jag börjar med lite köttfärssås, sen platta, sen sås, sen ost, sen platta osv. När man är klar ska man tömma all ost på toppen så det blir en knaprig yta. 

var i helvete har du köttfärssåsen om du inte har lagt plattan förstGlatt skålande


   
SvaraCitera

Och gräddfil är gott med vad som helst inklusive .....


   
SvaraCitera

först lite bechamelsås sen platta sen sås igen sen köttfärs med prästost sen repetera tills det tar slut. lagar sällan lasagne men så brukar jag göra, lärt mig från de bästa


   
SvaraCitera