Aviseringar
Rensa alla

Laserbehandling


Ämnesstartare

Jag tänkde få bort mina leverfläcka i ansiktet,men
jag vet inte åldergräns,kostar,var,lagligt?

Jag är 13år
Har typ 13leverfläckar i ansiktet


   
Citera
Ämnesstartare

Ett liknande exempel från http://huden.nu :

Fråga:
Hej, jag är en 16 årig kille som skulle vilja ta bort 20-30 leverfläckar. Hur ska jag gå tillväga för att få kontakt med nån läkare? Vad skulle det kosta att genomföra det här?
// en undrande 16 åring

Svar:
Jag avråder bestämt från att ta bort så många leverfläckar i din ålder. Det blir ofta fula breddökade ärr, speciellt på rygg och bröst. Du har inte heller vuxit färdigt riktigt än, så ärren växer med dig. Vänd dig till din vårdcentral så kan en läkare där göra bedömningen om det finns någon enstaka "leverfläck" som bör tas bort av medicinska skäl. Det är mycket ovanligt att man får cellförändringar i leverfläckar i din ålder.

http://huden.nu/fragor/fodelsemarken_3#fraga4538


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm,kk

vad är ärr? är det sånt typ märke som lämnas efter laserbehandling?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco1995:

vad är ärr? är det sånt typ märke som lämnas efter laserbehandling?

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ehh kan man användar kräm,exempel Proactiv att ta bort dessa
ärr??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men,dom dära jävla hollywood kändisar,använder typ laserbehandling varje vecka,deras ansikte har inga ärr


   
SvaraCitera

[bigsmile]

Vad sorgligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco1995:

Ehh kan man användar kräm,exempel Proactiv att ta bort dessa
ärr??

proactiv motverkar finnar o ger ren hy, inte fan tar det bort ärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco1995:

Men,dom dära jävla hollywood kändisar,använder typ laserbehandling varje vecka,deras ansikte har inga ärr

Ja kanske det, men du är 13 år och det är nu du kommer växa ganska mycket. Jag tog själv bort en leverfläck på ryggen i din ålder och det ärret blev ganska stort och utdraget. Hör med en läkare & se vad han/hon säger. Skulle du få vänta, så är det inte hela världen. Försök att inte tänka så mycket på det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marco1995:

13år

Marco1995:

13leverfläckar

1 fläck per år [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glassbilen:

Ja kanske det, men du är 13 år och det är nu du kommer växa ganska mycket. Jag tog själv bort en leverfläck på ryggen i din ålder och det ärret blev ganska stort och utdraget. Hör med en läkare & se vad han/hon säger. Skulle du få vänta, så är det inte hela världen

Hur gammal är du nu då? 20? när var det du hade laserbehandling?
1999? tekniken har väl ökat lite 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera