Aviseringar
Rensa alla

Lasertag Sport eller inte?


Ämnesstartare

Hejsan jag har spelat Laserdome välldigt länge och spelar med tex landslaget. Det finns VM och SM i laserdome. Många säger att det är en lek och andra att det är sport och lek. Jag själv säger att det är en sport.

Några synpunkter?[bigsmile]


   
Citera
Ämnesetiketter

de e fan mer sport än dart iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

de e fan mer sport än dart iaf

Om dart är en sport är tamefan Laserdome det med[smile]


   
SvaraCitera

JOQER:

Om dart är en sport är tamefan Laserdome det med

indeed


   
SvaraCitera

paintball ska de va !


   
SvaraCitera

Laserdome är ju inte ens roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport men mest jävligt roligt.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, inte direkt. paintball, visswt. airsoft, i viss bemärkelse, även om det diskvalificerar sig som regelrätt sport på vissa punkter. men laserdome är jag tveksam till. finns det ens organiserat spelande och officiella turneringar? eller, tydligen, men. nah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

sport och lek

både och anser jag [bigsmile]
första gången man lirade så hade man träningsvärk i hela kroppen i en hel vecka, inte alls så kul men värt det 😀
kul att spöa polarna och sport då man tränar i.o.m att utrustningen väger lite och man springer omkring och hukar sig etc som en galning 🙂


   
SvaraCitera
Issen

JOQER:

Några synpunkter?

Jo det är en sport om dock inte så spridd... så att säga att dom befinner sig i landslaget eller i typ Sveriges bästa lag etc är ju ingen bedrift då de finns typ... 2 st.

Förövrigt så tycker jag snarare diskussionen är om lasertag och inte specifikt Laserdome som egentligen bara är ett system i djungeln. Finns många fler.

I Stockholm finns flera. Zone som är Laserdome men även Laserforce, AR och Darklight och Lasermaxx.

Lasergame (q-zar) fanns men dom stängde och Laserdome har för närvarande 2 arenor.

Men ja, Lasertag är sport.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget bra namn:

paintball ska de va !

Man får bättre reaktions och rörelseförmåga av laserdome. Paintball är också kul fast man kan lixom inte spela i 8 timmar nonstop som man kan på laserdome[bigsmile]

tjockboll:

Laserdome är ju inte ens roligt.

Om man spelar i ett lag som kan spelet och olika typer av spel som tex basecamp, elemination, solo mm.

mörknäs:

nej, inte direkt. paintball, visswt. airsoft, i viss bemärkelse, även om det diskvalificerar sig som regelrätt sport på vissa punkter. men laserdome är jag tveksam till. finns det ens organiserat spelande och officiella turneringar? eller, tydligen, men. nah.

Du ska se hur många tuneringar som bara anordnas i Sverige. Laserdome har 120 regler som man måste följa för att inte bli utvisad. Paintball är störe och man sr mer av det spelet, fast laserdome har mer spelmöjliheter. När man kör det som en lek så spelar man oftast bara lag som krigar. Kör man som proffs så spelar man med baser, liv, begränsat antal skott, elemination mm.

Issen:

I Stockholm finns flera. Zone som är Laserdome men även Laserforce, AR och Darklight och Lasermaxx.

Lasergame (q-zar) fanns men dom stängde och Laserdome har för närvarande 2 arenor.

Andra företag har öppnat, fast när man spelar typ SM och andra tuneringar spelar man i Laserdome och inte kompiorna laserforce[bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Läs det här först! http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=240750&page=1&words=laserdome#8882772

Vad har den tråden med denhär att göra förutom att det handlar om laserdome? Och nej till dem som tror man kan få aids av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

Du ska se hur många tuneringar som bara anordnas i Sverige.

källa?


   
SvaraCitera