Aviseringar
Rensa alla

Lasse och den sagolika uppenbarelsen


Ämnesstartare

Nu kommer äntligen den efterlängtade andra delen om Lasse och hans öde.

Den dagen skyndade sig Lasse hem i en rasande fart, han var tvungen att lägga trosorna i en plastpåse och arkivera dem så fort som möjligt så att doften inte skulle försvinna. Lasse tog ut alla pengar från sitt konto på vägen hem, han skulle ge sig ut på jakt efter sin drömkvinna, och då behövde han stålar. Han hade lyckats få tag på adressen till kvinnan men inte namnet från farbror Kurts räkenskaper. Det skulle ta ett tag att ta sig dit. Lasse behövde en god natts sömn.

Nästa dag var Lasse tidigt uppe, han packade ihop lite prylar och gav sig iväg. Lasse tog bussen, det var en gul buss, i den satt massvis med japaner. Japanerna fotograferade allt de körde förbi, trots att det hade börjat regna tyckte japanerna att landskapet var fantastiskt. Busschauffören, som var en fetlagd liten neger, verkade stressad av japanernas tjatter och fotoblixtarna från deras kameror. Han klarade till slut inte mera och körde i diket. Japanerna skrek och den gula massan flög ut genom fönster och dörrar, den lille negermannen pustade ut.

Dessvärre hade Lasse fallit ut ur bussen tillsammans med de små turisterna, han landade i ett hav av tjattrande och ivrigt fotograferande japaner. Lasse höll på att dränkas men lyckades som tur var med att ta sig ut ur barbarhorden som skulle fått Djingis Khan att rodna av avund. Lasse sprang genom ösregnet. "Tänk om jag råkar stöta på de där japanerna igen", tänkte han och fortsatte springa trots att han inte såg vart han var på väg.

Till slut kom Lasse fram till en liten bensinmack, Statoil närmare bestämt. Lasse gick in. Inne på bensinmacken satt en hårig gubbe med kolsvart hår och distinkt näsa. Han sa hej till Lasse, men Lasse märkte knappt det, för han såg nu framför sig det vackraste han någonsin sett. Framför honom stod en underskön kvinna med långt brunt hår och mörka uttrycksfulla ögon, hon var lång och lite kurvig och hon log mot Lasse. Lasse hade ståfräs, men han var så berusad av kvinnan att han inte märkt det, den sköna damen hade med ett enda leende gjort Lasse till sin slav.

Hon vände sig mot gubben och talade; "Du Dragan, skulle du vilja vara snäll och köra och köpa lite mjölk, jag glömde att köpa det innan."
Gubben Dragan, som såg ut som ett troll bredvid sin vackra hustru, nickade och försvann. Lasse var ensam kvar med kvinnan. Hon hälsade på Lasse och sa att hennes namn var Cassandra, Lasse kunde bara få fram en stamning.

Kvinnan gick fram till Lasse och rörde vid honom, Lasse darrade till vid beröringen. Hon frågade Lasse; "Ska vi ha sex?"
Lasse blev knallröd om öronen och svimmade nästan av upphetsning, men han fick plötsligt förnuftet tillbaka; "Men... Var inte den där Dragan din man....?"
"Jo, men han kan inte tillfredsställa mig, han är inte ung och viril som vissa andra."

Fortsättning följer

(Jag ber om uräkt för att del 2 inte håller samma höga kvalité som del 1, men jag kan lova att del 3 kommer vara den bästa av alla delar hittills när den kommer; den kommer få både Hemingway och Dante att framstå som enfaldiga klantar.)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Kommer japanerna att hitta vår hjälte? Kommer Cassandra att rymma iväg med lasse?Kommer Dragan att köpa mjölken? Spännande grejer..[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Kommer japanerna att hitta vår hjälte? Kommer Cassandra att rymma iväg med lasse?Kommer Dragan att köpa mjölken? Spännande grejer..

Tålamod, du ska få svar på allt i sinom tid....
(Utom vad som är meningen m livet o om Obama är utomjording, jag orkar inte skriva svaren på det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

(Utom vad som är meningen m livet o om Obama är utomjording, jag orkar inte skriva svaren på det)

Men du kanske kan antyda det typ mellan raderna..Sprid din visdom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Men du kanske kan antyda det typ mellan raderna..Sprid din visdom!

Ja, kanske, men jag vill inte sprida för mycket av mina hemligheter till vanliga dödliga, så ha överseende med att det blir kryptiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Ja, kanske, men jag vill inte sprida för mycket av mina hemligheter till vanliga dödliga, så ha överseende med att det blir kryptiskt.

Självklart..kommer själv att ägna åratal åt att analysera verket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

episkt mkt episkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snart kommer del 3 till tryckpressarna, måste fila mer på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera