Aviseringar
Rensa alla

Låst från kompisar


Bakric

Danneboi:

jaa haha vill också ha jobb men det är svårt men försöker
jo jag bor hemma lever på mina föräldrars  egendom. Men det är ju så himla svårt idag att skaffa eget boendeLedsen

I storstäderna, ja självklart.
Det är för att man i princip tävlar med hela Sveriges befolkning där, och de flesta vuxna tävlar på bostadsmarknaden genom att ta lån. Det är därför priserna är så svinigt höga och kötiderna oändliga.

Det är där det gigantiska värdet i att bo kvar hos föräldrarna ligger. Du bor förmodligen mycket närmare de flesta arbetsplatser än om du hade haft eget boende. Bor ni på landet så bor du garanterat bekvämare (som i större och fräschare) än om du hade haft eget boende på liknande plats. Skaffar du först ett jobb och självmant börjar betala hyra, utan att de säger det först, så kommer det visa på att du kan ta ansvar och öka deras förtroende för dig.
Plus att du utan problem kan spara undan flera tusen per månad då, något som är få förlänat.

Såvida inte din mor är en tvättäkta galenpanna (typ arbogakvinnan) så rekommenderar jag att du ser det här som en övning i att komma överens med människor i allmänhet.

Bor ni i villa eller lägenhet?


   
SvaraCitera

Bakric:

I storstäderna, ja självklart.
Det är för att man i princip tävlar med hela Sveriges befolkning där, och de flesta vuxna tävlar på bostadsmarknaden genom att ta lån. Det är därför priserna är så svinigt höga och kötiderna oändliga.

Det är där det gigantiska värdet i att bo kvar hos föräldrarna ligger. Du bor förmodligen mycket närmare de flesta arbetsplatser än om du hade haft eget boende. Bor ni på landet så bor du garanterat bekvämare (som i större och fräschare) än om du hade haft eget boende på liknande plats. Skaffar du först ett jobb och självmant börjar betala hyra, utan att de säger det först, så kommer det visa på att du kan ta ansvar och öka deras förtroende för dig.
Plus att du utan problem kan spara undan flera tusen per månad då, något som är få förlänat.

Såvida inte din mor är en tvättäkta galenpanna (typ arbogakvinnan) så rekommenderar jag att du ser det här som en övning i att komma överens med människor i allmänhet.

Bor ni i villa eller lägenhet?

villa 20min till centrala city med bussTumme upp


   
SvaraCitera

Bakric:

I storstäderna, ja självklart.
Det är för att man i princip tävlar med hela Sveriges befolkning där, och de flesta vuxna tävlar på bostadsmarknaden genom att ta lån. Det är därför priserna är så svinigt höga och kötiderna oändliga.

Det är där det gigantiska värdet i att bo kvar hos föräldrarna ligger. Du bor förmodligen mycket närmare de flesta arbetsplatser än om du hade haft eget boende. Bor ni på landet så bor du garanterat bekvämare (som i större och fräschare) än om du hade haft eget boende på liknande plats. Skaffar du först ett jobb och självmant börjar betala hyra, utan att de säger det först, så kommer det visa på att du kan ta ansvar och öka deras förtroende för dig.
Plus att du utan problem kan spara undan flera tusen per månad då, något som är få förlänat.

Såvida inte din mor är en tvättäkta galenpanna (typ arbogakvinnan) så rekommenderar jag att du ser det här som en övning i att komma överens med människor i allmänhet.

Bor ni i villa eller lägenhet?

men hur sparar jag flera tusenlappar i månaden?


   
SvaraCitera

Bakric:

Att du inte har råd har inget att göra med att du går gymnasiet, det är för att du inte jobbar.

Att inte ha pengar innebär i det moderna samhället att man alltid lever på någon annans nåd, så såvida du inte har pengar till att köpa det du behöver eller vill ha innebär det att du kommer bli betraktad som att du inte kan ta hand om dig själv, vare sig du är 18 eller 40.

Dessutom, du är inte "bara" 18.
Du är "redan" 18. Det händer inget magiskt senare i livet annat än att din hjärna växer lite mer de närmsta åren (och därefter börjar ruttna), plus lite mer hår på kroppen och livserfarenheter.

Kan du inte ens ordna eget internet så är det dags att göra det om det är viktigt för dig.
Huruvida din mor är efterbliven och inte förstår att internet är ungefär lika viktigt som ström för en modern ungdom, eller om det beror på att du är en internetmissbrukare, är en annan diskussion. Men en relevant sådan.

Den enda roliga händelsen är väl att fylla 20 men sen finns det inget roligt sen går det ba nedför  Glad


   
SvaraCitera
Bakric

Danneboi:

men hur sparar jag flera tusenlappar i månaden?

Jobbar och slipper betala många saker som rent naturligt blir dyrare vid separat boende, bland annat el och internet.
Dessutom sparar man fruktansvärt mycket tid på det i form av t.ex. gemensam städning och matlagande.

Danneboi:

Den enda roliga händelsen är väl att fylla 20 men sen finns det inget roligt sen går det ba nedför  Glad

Om man gillar väldigt mycket att supa hemma hos folk och ute på gatan ja.
Sprit är dock en ganska tråkig och trashig drog, gör inte så mycket mer än att hämma och lösa upp de delar av hjärnan man gärna vill ha intakta . Barnsligt enkel att framställa dessutom, du kan redan nu gå och köpa vinsatser på ica om du vill ha tokbilliga fyllor och orkar vänta en vecka eller två.

Eller händer det något mer när man är 20?


   
SvaraCitera

Bakric:

Jobbar och slipper betala många saker som rent naturligt blir dyrare vid separat boende, bland annat el och internet.
Dessutom sparar man fruktansvärt mycket tid på det i form av t.ex. gemensam städning och matlagande.

Om man gillar väldigt mycket att supa hemma hos folk och ute på gatan ja.
Sprit är dock en ganska tråkig och trashig drog, gör inte så mycket mer än att hämma och lösa upp de delar av hjärnan man gärna vill ha intakta . Barnsligt enkel att framställa dessutom, du kan redan nu gå och köpa vinsatser på ica om du vill ha tokbilliga fyllor och orkar vänta en vecka eller två.

Eller händer det något mer när man är 20?

man blir ju mera "Vuxen"


   
SvaraCitera
Bakric

Danneboi:

man blir ju mera "Vuxen"

Vad innebär det att vara vuxen för dig?


   
SvaraCitera