Aviseringar
Rensa alla

Låst tråd?! Svara gärna..


Ämnesstartare

Får jag fråga varför man låser en tråd som denna....:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=256666

.... och hänvisar till en tråd som har en länk som innehåll? Sorry men det är bara skrattretande. Vill forumets moderatorer inte ha innehåll på detta forumet?
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=256660

Mawns, du kan ju först och främst läsa innehållet. Innehållet har med rättsinstanser, politik och straffskalor att göra. Inte enbart med piratebay.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Newsflash! UM:s moderatorer är ett jävla skämt med, bokstavligt talat, för lite balle, för mycket ovett och för mycket fritid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no] Mawns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör om, gör rätt Mawns! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Får jag fråga varför man låser en tråd som denna

Istället för att skapa en tråd om det, ta upp det med berörd moderator istället, antingen via pm eller chatten, Mawns är ofta i chatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte heller. Min tråd har större diskussionsunderlag än den där randomtråden med en smily och någon futtig länk.

Vad är UMs ambitioner med ett forum? Eller jag kanske ska säga moderatorernas? Inte att kunna föra seriösa diskussioner verkar det som.

Vill ha en förklaring, tack.

tobias:

Istället för att skapa en tråd om det, ta upp det med berörd moderator istället, antingen via pm eller chatten, Mawns är ofta i chatten.

Nej, om du kan läsa min tråd som är skapad så är jag för offentliggörande av "skandaler". Tillsammans är man starkare mot en auktorietet, speciellt här. Uppenbart har jag redan fått medhåll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Istället för att skapa en tråd om det, ta upp det med berörd moderator istället

bra sätt att uppmärksamma andra hur Mawns agerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Istället för att skapa en tråd om det, ta upp det med berörd moderator istället, antingen via pm eller chatten, Mawns är ofta i chatten.

Ytterligare en grej som ni moderatorer gör fel - ni låser trådar där man ifrågasätter moderatorers agerande. Känner man att en moderator har behandlat ett ärende fel är det väl självklart att man ska kunna diskutera det med andra användare? Finns nog en hel del som har sitt att säga i frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem bryr sig öht om vad de får för dom i tingsrätten? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Uppmärksamhet

"Från: Mawns I dag 13:38
En tråd räcker. Din var visserligen bättre, men den var fortfarande felplacerad. Utspelet du gjorde i din tråd passar bättre till en bloggtext än en egen tråd. Därför skrev jag att du skulle kopiera din text och klistra in i den redan existerande tråden eller helt enkel lägga in den i din blogg istället."

Bra argument där. Du slänger en tråd som är bättre och väl utformad. Du tänker inte på att det tar längre tid att utforma en sådan tråd än att slänga ur sig en rubrik och en fattig smily??? Vad är diskussionsunderlaget- och värdet i det??

Och felplacerad? Min tråd handlar om politik och lagar. Samhället! Kan du berätta för mig vad som är felplacerat med den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är alltid så dåliga, blir inte förvånad, låser alltid trådar i onödan osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej nej, jag håller med om att en tråd bör skapas! Jag svara gärna på det här.

För det första så finns det redan en tråd om den här nyheten, och för det andra så passar texter av den typen mer som ett inlägg i din blogg än en egen tråd. Vad skulle tråden leda till, mer än att en aktuell nyhet diskuteras i två trådar istället för en? Jag läste igenom texten och fann den innehållsrik, men den var verkligen inte värd en egen tråd. Vi har en bloggfunktion av en anledning.

Vad är det som hindrar dig från att kopiera in texten till den existerande tråden, där diskussionen faktiskt hålls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Vad är det som hindrar dig från att kopiera in texten till den existerande tråden, där diskussionen faktiskt hålls?

Tycker du på allvar att svar som;

"[n]"
"Hm. :("
"ett år och 30 mille skadestånd"
"7kt"
"Sveriges rättssystem [zzz]"

Är en diskussion? Sluta slicka de oseriösa på forumets bakdel och gör dig av med oseriösa trådar istället, tack.
Och ännu en gång..

sikkos:

felplacerad? Min tråd handlar om politik och lagar. Samhället! Kan du berätta för mig vad som är felplacerat med den?

Vill du vara så snäll att öppna min tråd igen?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

men den var verkligen inte värd en egen tråd

[rolleyes] så du tycker "postis_per"s tråd var meningsfullare? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elpedroo:

så postis_per fick behålla sin meningsfulla tråd?

Precis det tänkte jag också.. haha! Jag trodde en policy på UM var att slänga alla trådar som inte har något innehåll. Sålänge de inte ligger i klottret.

Min tråd innehåller ju inte alls diskussionsunderlag om svensk lagstiftning, thepiratebay, piratpartiet, USA-Sverige-connection osv.. det är ju inte alls värt en egen tråd [zzz]

Men sålänge man är "först" med en cp-kass tråd så är den tydligen meningsfull.. det var något nytt för mig.


   
SvaraCitera