Aviseringar
Rensa alla

Låt den rätte komma in


mynona
Ämnesstartare

Vad tycker ni om "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist?

Jag lånade den och efter att jag läst den köpte jag den för att jag inte vill lämna igen den, så man kan nog säga att jag gillade den.

Vet att ha skrivit fler men har inte läst dem. Är de andra bra? Vad anses?


   
Citera
Ämnesetiketter

Filmen var sämst


   
SvaraCitera

Boken var betydligt bättre än filmen iaf, som vanligt.


   
SvaraCitera

Bra var den men knappast fantastisk, lite överskattad på sina ställen


   
SvaraCitera

Fantastiskt bra bok. Urusel film.

Hans bok Pappersväggar med noveller är ännu bättre. Saknade den när jag läst ut den.

Människohamn är också ganska bra. I klass med Låt den rätte komma in.

Tvåan på Låt den rätte komma in, minns inte avd den hette, Nått med "odöda" om jag inte minns fel, suger. Antagligen därför jag inte minns titeln.


   
SvaraCitera

filmen va iaf inge bra


   
SvaraCitera

Boken var meh och filmer var bläh [n]


   
SvaraCitera

men åh, jag vill verkligen läsa boken! den verkar fruktansvärt bra. [cute]


   
SvaraCitera

boken kunde ha varit bra, men den var värdelöst överdriven


   
SvaraCitera

Håller på att läsa boken. Den är lite intressant, men gillar inte språket.


   
SvaraCitera

Jag ÄLSKAR boken, har läst den tre gånger >.< Är dock som de flesta lite besviken på filmen.


   
SvaraCitera

Apropå de andra böckerna tycker jag om "Pappersväggar" (novellsamlingen), novellen "Majken" i den är genial och den boken som handlar om havet (kommer inte ihåg vad boken heter). "Hantering av odöda" har jag dock lite svårt för men den är klart läsvärd.


   
SvaraCitera

Hur kan ni vara besvikna på filmen? Okej - den var inte suverän. Men inte fan var det illa pinkat heller! Nu har jag i och för sig inte läst boken, vet inte om jag kommer göra det heller, men filmen hade verkligen en helt egen stil som gjorde att man fastnade. Filmen funkade till och med internationellt, så antagligen är det era smaklökar det är fel på.


   
SvaraCitera

jag har inte läst boken. filmen var väl inte dålig direkt, men den var lite konstig.


   
SvaraCitera

mynona:

Vet att ha skrivit fler men har inte läst dem. Är de andra bra? Vad anses?

Hanteringen av odöda är okej, men inte alls lika bra som Låt den rätte komma in. Pappersväggar, hans novellsamling, är riktigt bra.

Jag tycker att boken är bättre än filmen, och så brukar det ju vara. Filmen var ingen jättestor besvikelse, tyckte att de hade lyckats rätt bra med den.


   
SvaraCitera