Aviseringar
Rensa alla

låt kunnande


Ämnesstartare

tjena jag spelar i trummor i ett band där alla andra vill att jag ska kunna låtarna så j**** bra att jag ska kunna spela igenom dom helt utan att höra dom andra spela, d.v.s kunna spela låtarna helt själv utan nån musik förutom trummorna jag spelar. jag tycker det inte går men dom bara klagar, vad tycker ni?? (det handlar inte bara om att vara takt säker utan att klara vart enda slag å så utan att höra dom andra, tackten kan jag hålla men då jag kör virvlar brukar jag gå på dom när jag ska börja igen å så).


   
Citera
Ämnesetiketter

Är det inte trummorna som är själva grunden? Jag kan förstå varför du måste kunna dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det är (framföralt) trummor och (sen) bas så är grunden i låtarna, men dom jag spelar med vill att jag aldrig ska lyssna på de dom spelar å anpassa mig efter dom, utan att jag ska spela helt felfritt, vilket jag har problem med ibland, men då jag får problem så får jag (enligt dom) inte lyssna på dom andra utan ska köra på.


   
SvaraCitera

Men kom igen för fäään! Det är bara träna utav bara hell! Visa lite amitioner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack känns bra med nån som peppar^^ men tycker endå man måste kunna få lyssna å anpassa sig efter dom andra då man t.ex gör virvlar 😛


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

yay, val av kategori. men alltså, vad är det du har problem med? och spelar du till metronom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo takten är inge problem förutom då jag kör nån lång virvel då kan det bli problem å hitta 1an, å då klaga dom för jag lyssna på dom för att hitta den å avsluta virveln bra


   
SvaraCitera

viking009:

jo takten är inge problem förutom då jag kör nån lång virvel då kan det bli problem å hitta 1an, å då klaga dom för jag lyssna på dom för att hitta den å avsluta virveln bra

lär dig att quota. samt, spelar du till metronom så kommer inte takten bli något problem. eller snarare, du behöver inte förlita dig till dina kassa bandmedlemmar för att kunna hålla den ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är "quota" ?? har nyss börjat spela till metronom å känner att jag blivit bättre men antar väll att jag bara ska lira mer så sitter det. men tycker endå inte om deras stil då dom klagar på att jag lyssna på dom för att kunna få det bra.


   
SvaraCitera

Citera Emanuel Kant?
*kunnig kallas det förresten då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att spela bara trummor, en hel låt. Säg åt dom att lägga in bas också om dom vill att du ska spela hela?

Känns onödigt att dom vill lyssna på bara trummorna, är inte direkt trummorna som är grunden för hela låten >.<


   
SvaraCitera

Extricity:

Känns onödigt att dom vill lyssna på bara trummorna, är inte direkt trummorna som är grunden för hela låten >.<

kan inte trummorna vara grunden för hela låten så är låten fail i grunden. finns förmodligen undantag, men de är som sagt just undantag. ska det finnas trummor med så ska de vara såpass intressanta att de har ett egenvärde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

kan inte trummorna vara grunden för hela låten så är låten fail i grunden. finns förmodligen undantag, men de är som sagt just undantag. ska det finnas trummor med så ska de vara såpass intressanta att de har ett egenvärde.

haha, ja, såklart! egenvärde tycker jag de ska ha, men tror att de flesta låtar innehåller ett ganska tråkigt komp. Skulle nog vilja lägga in en bas också för att kalla det en grund riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med om att många låtar blir tråkiga med bara trummor, men det är då trummisen som är bossen å grunden


   
SvaraCitera