Aviseringar
Rensa alla

Låt oss äta djuren...


Ämnesstartare

det är renande för kroppen att inte äta kött!!
Köttproduktionen är en stor miljöbov!
jag är inte vegetarian endast för att det är synd om djuren[y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Övertyga mig varför vi inte ska äta människor (produkter).

Människor smakar förbannat illa, aldrig bitit dig själv i läppen?


   
SvaraCitera

leif:

Jag tolererar mycket, men något som jag inte kan tolerera är veganer

Varför?

leif:

Övertyga mig varför vi inte ska äta djur(produkter).

Därför att djur också är varelser med känslor och jag tycker inte att vi människor ska se oss själva som härskare av världen och ta oss rätten att förstöra miljön och döda djur för vår egen njutnings skull när det finns ett bättre alternativ.
Vegetarisk kost är bättre för miljön och bättre för hälsan om man vet hur man ska äta. Kött är dyrare att producera medan vegetarisk/vegansk är billigare. [y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Inte om man slaktar dem först.

Jag syftade på människor i allmänhet, även om det kanske inte var helt självklart med min formulering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gin Jangh:

Jag syftade på människor i allmänhet, även om det kanske inte var helt självklart med min formulering.

Men varför blir de det? Det är ju inget fel med att äta människor!


   
SvaraCitera

Stringburka:

Men varför blir de det? Det är ju inget fel med att äta människor!

Tja, de är väl rädda att själva bli uppätna, så de vill statuera exempel: äter du människor, får du på nit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gin Jangh:

Tja, de är väl rädda att själva bli uppätna, så de vill statuera exempel: äter du människor, får du på nit.

Äsch, de är bara produkter. Inget att bry sig om.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Äsch, de är bara produkter. Inget att bry sig om.

Självklart bryr de sig om sig själva. Ingen vill väl dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leif:

Övertyga mig varför vi inte ska äta djur(produkter).

Jag personligen äter kött, dock bara ekologiskt. Jag har däremot varit vegetarian under några år.

Vill gärna veta varför det enligt dig är okej att äta levande varelser som inte är av den mänskliga sorten medan (jag förutsätter att du inte är kannibal) det inte är okej att äta människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi är inga riktiga rovdjur, köttprotein är inte sådär viktigt som det verkar. Hade vi varit riktiga köttätare hade munnen vattnats så fort vi sett ett "byte" eller nå påkört djur längs vägen eller så. En människa som seriöst skulle ut för att döda ett djur med sina händer bara sådär skulle klassas som allvarligt psykiskt sjuk...Det finns inte naturligt i oss vill jag säga. Den där instinkten.

Personligen är jag inte vegetarian. Jag tror att mindre djur är bra emmelanåt. Jag äter typ räkor och lite fisk...Jag brukar tänka att det jag själv inte skulle kunna slå ner/fånga äter jag inte...
Vi är ju nära besläktade apor och de äter inte mycket kött om ens alls... jo typ gorillor? Har för mig att schimpanser äter mer insekter och sånt men palla äta det... xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Balthazar:

Vill gärna veta varför det enligt dig är okej att äta levande varelser som inte är av den mänskliga sorten medan (jag förutsätter att du inte är kannibal) det inte är okej att äta människor.

Nej, jag är ingen kannibal. Lejon äter väl inte upp andra lejon? Djur av samma art äter alltså inte upp varandra (för det mesta).

Varför jämför du då kannibalism med att vi äter djur, när vi egentligen äter upp andra arter? Förstår du vad jag menar? Det är helt enkelt ett sätt som naturen är uppbyggd på. Det går inte att strida emot det. Att du bygger upp ett känslosamt förhållande till en hund vet jag att är roligt, men det man knappast tänker på när man ligger där och gosar med sin lilla nallebjörn är att den (beroende på vilken ras den är) är en kallblodig jägare som river itu små gulliga harar.

Djurplågeri före slakten är förstås ett mycket allvarligt brott, men om dödandet av djuret sker utan att det plågas, då tycker jag att det är helt ok att äta det. Det här med transporten och koldioxidutsläppen stämmer. Att inte äta djur i protest tycker jag alltså kan vara bra, men inte att man protesterar mot att ätandet av själva djuret, utan att man protesterar (bojkottar kött) mot samhället i fråga om utsläpp, djurplågeri eller något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anti grönsaksvegan! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meow89:

Köttproduktionen är en stor miljöbov!

Människor är en större miljöbov, därför behöver vi en populationsreducering på 90%.
Jag skulle föreslå luftburen spridning av ebolavirus.


   
SvaraCitera

En individuell fråga. Det är okej att äta djur och det vet veganer också, men de har själva valt att inte göra det.
Jag äter djur, men har dock varit vegetarian en längre period, men fick vitaminbrister och mådde allmänt dåligt, trots tillskottet av vitaminer. Var oförberedd och hade inte en aning om vad jag skulle ta för vitaminer för att må bra - därför började jag äta kött igen. Vilket kanske var dåligt, för det enda kött jag TYCKER OM är kyckling.

Jag kommer förmodligen att dra mig mot vegetarian/veganhållet igen, med tanke på miljön.
Det drar ned sjukt mycket på miljön med stora bilar som kör mat till dessa varje dag (eller en gång i veckan) och sen ska de till slakteri och behöver en ännu större bil för att få plats.

Nej, du har lika stor rätt att anse att det är idiotiskt att inte äta kött, som andra tycker det är att äta kött. Jag har hört många dra upp lejonexemplet och jag har fått höra att lejon också skulle föda upp antiloper för att äta om de var smarta nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker vi kan "odla" upp lite människokött också på marknaden, små bebislår lär ju inte smaka dumt.


   
SvaraCitera