Aviseringar
Rensa alla

Låt oss snacka om porr.


Jag tycker inte det bör vara någon form ut av åldersgräns. Oavsätt om man sätter upp en sådan kommer folk fortfarande kolla. Folk har ju inte slutat ladda ner t.ex filmer? 
Själv kollar jag helt ärligt inte. Det attraherar inte mig och låter/ser mäst fake ut i mina öron /ögon. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Jag tycker inte det bör vara någon form ut av åldersgräns. Oavsätt om man sätter upp en sådan kommer folk fortfarande kolla. Folk har ju inte slutat ladda ner t.ex filmer? 
Själv kollar jag helt ärligt inte. Det attraherar inte mig och låter/ser mäst fake ut i mina öron /ögon. 

Amatörer då? Typ vanliga par som streamar sig själva på cam-sidor etc?


   
SvaraCitera

Jag tittar ibland, men jag väljer oftast bort det för att jag får olustkänslor av det efteråt. Jag är av åsikten att många far illa dels av att se den och påverkas av den men framförallt de som spelar i filmerna. Jag tror överlag inte på sexarbete.


   
SvaraCitera

S3ON:

Amatörer då? Typ vanliga par som streamar sig själva på cam-sidor etc?

Har redan sätt det flra gånger och det tilltalar mig inte x)


   
SvaraCitera
durga

qazedctgb:
ser så klart problem med porr men jag äter också kött... jag är svag helt enkelt. och jag är bög så det är lite mindre problem i den branschen. 


   
SvaraCitera

dazed: Jag är av åsikten att många far illa dels av att se den och påverkas av den men framförallt de som spelar i filmerna. Jag tror överlag inte på sexarbete.

jag håller med om detta fullständigt.


   
SvaraCitera

industriporr intresserar mig inte alls. är helt med dazed och ceka där. har ingenting emot filmer med riktiga par och/eller människor som laddats upp av eget intresse.


   
SvaraCitera

Jag anser att porr är ett "hjälpmedel". Onani är ju som sagt en helt normal sak som de flesta människor gör.

Man kanske inte kan jämföra det rakt av med en sexleksak, men ska man förbjuda porr så tycker jag även man kan förbjuda sexleksaker.


   
SvaraCitera

Creator: Man kanske inte kan jämföra det rakt av med en sexleksak, men ska man förbjuda porr så tycker jag även man kan förbjuda sexleksaker.

jag tycker inte man kan jämföra det överhuvudtaget. sexleksaker är objekt utan känslor som inte tar skada av en sexindustri.


   
SvaraCitera

Creator: Man kanske inte kan jämföra det rakt av med en sexleksak, men ska man förbjuda porr så tycker jag även man kan förbjuda sexleksaker.

Varför?


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera

time:
Läsvärd artikel om ämnet.  https://kit.se/2015/12/29/28770/jag-vill-kolla-pa-het-porr-med-gott-samvete-gar-det-ens/  

mådde lite illa av läsningen och blev ledsen på grund av hur personer ser på porrskådisar som lägre stående "icke riktiga kvinnor" med mindre rättigheter och att så många kvinnor blir drogade, våldtagna, tvingade mot sin vilja och utnyttjade i branschen och att de blir hånade när de berättar. 

mådde även illa av att porren har "utbildat" en så stor, nästan majoritet av unga människor som vänjer sig vid extrema saker utan tillräcklig sexualundervisning och kunskap om samtycke. det skapar risker för andra eller dem själva. 

porren behöver bli mer mänsklig och verklig tycker jag även.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Visst längtar ni tills det går lättklädda tjejer ute på torget väl? 


   
SvaraCitera

Jag har personligen inga problem med porren som sådan, och ser inte varför den ska vara förbjuden för de som inte ännu har fyllt 18.
Men jag tycker däremot att skolan ska ta upp att porren inte är densamme som sexet i verkligheten.


   
SvaraCitera

Armagedon: Men jag tycker däremot att skolan ska ta upp att porren inte är densamme som sexet i verkligheten.

Vad skiljer? 


   
SvaraCitera