Aviseringar
Rensa alla

Låt oss vara barn!!


Ämnesstartare

Enligt mig:

Jag tycker att alla har så jävla bråttom med att bli vuxna. När folk är 15 år så är man vuxen och kan inte leka mera och så fort man pratar om något barnsligt så är man helt töntig. Vi lever en gång i ca 80 år kanske och vi ska bara få leka i 15 år av dom?! Helt sjukt. Jag tycker man har all rätt i världen att vara barnslig och äckligt hur länge man vill utan att någon ska klaga på en och säga ''omogen du är''.
Visst saknar man lite när man var yngre och hade ätit färgigt maten och kurade ihop sig till en boll och la sig ner på stolen under bordet!? En helt vanlig middag med mamma och pappa så kan jag fortfarande göra det och ser inget fel med det. Äter också med händerna ibland. Sen att jag går och sjunger egna låtar och dansar när jag är hemma får mig att må mycket bättre. Jag skulle inte klara av ett liv där jag blev vuxen NU! Märker att folk i skolan är så vuxna och ska prata om att dom ska äta potatis och vin med deras kompisar i helgen. MAN BARA HALLLÅÅÅÅ!! MELODIFESTIVAELN DÅ?!
Ungefär.
Och, vissa mognar snabbare än andra men tycker det är töntigt när man är typ 15 och anpassar sig efter folk som är typ 19 år och leker mogen. GAAAAAH!!

Låt oss vara barn längre!!


   
Citera
Ämnesstartare

håller med dig m3lis, du ska alltid vara ett barn <3


   
SvaraCitera

Sluta lek med dina Bratz M3lis. Du är efter. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade en konversation i skolan idag om just detta.
Och jag är helt med dig! Be a kid!

Vi disskuterade iofs lite annorlunda, nämligen åldersnoja. Rädsla för att växa upp för fort. Har själv noll åldersnoja. Var är mer säkert än att man kommer bli äldre? Förutom typ att dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Potatis och vin? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Potatis och vin?

Kött och vin eller vad fan det nu är! Såg nu att det ser lite kul ut men jaa[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är omöjligt att vara barn så fort man får självdistans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker det är omöjligt att vara barn så fort man får självdistans.

Tycker aj att du ska få skriva i denna tråden.


   
SvaraCitera

Det är bara under ungdomen man inte kan vara barn. När man sedan blir vuxen går det alldeles utmärkt att vara barn igen. Allting får nya namn bara.

Leka monster i skogen => Lajv
Ha låtsaskompis => Ha inre dialoger
Bygga koja => Vara byggingenjör

Osv


   
SvaraCitera

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Tycker aj att du ska få skriva i denna tråden.

Tycker ej du borde få skapa trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker ej du borde få skapa trådar.

Tycker inte att du ska ljuga om din ålder.


   
SvaraCitera

cräjzy childten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara att hålla ut till du börjar på universitet, här är det ascoolt att leka och vara töntig, det studentliv går ut på typ[party]


   
SvaraCitera