Forumet - Låt oss vara barn!!

Låt oss vara barn!!

801 0 65
m3lis:

Visst saknar man lite när man var yngre och hade ätit färgigt maten och kurade ihop sig till en boll och la sig ner på stolen under bordet!? En helt vanlig middag med mamma och pappa så kan jag fortfarande göra det och ser inget fel med det. Äter också med händerna ibland.

vad säger dina föräldrar då? [love]

Spana också in:

håller med dig lite men inte helt.
Jag har samma mentalitet som en sexårig tös på för mycket socker och får höra det av många [cute]. Jag tror också att jag kommer nog alltid vara så mer eller mindre under hela mitt liv. Vilket är bara kul och jag tänker inte låtsas vara någon annan, men jag låter det inte gå ut på tex mitt skolarbete eller andra diversa plikter som jag har. På det sättet är jag mer mogen och jag känner själv att jag vill stå mer på mina egna ben och får mer ansvar över mitt egna liv. Men vilka är det som stoppar mig? jo, mina föräldrar.

Det är nästan deras fel att min storebror har transfomerats till en 18 årig mögelsvamp som bara sitter hemma och spelar dator utan att hjälpa till ett skit hemma och tar inget ansvar alls. Detta för att de aldrig låtit honom växa upp, inte ens lite. Och på ett sätt är jag rädd att det är vad som kommer att hända med mig.
Jga tycker att det är föräldrarna i många fall som bromsar sina barn och jag tror att det kan senare leda till att barnen blir nästan handikappade i vuxenlivet sen. Så ja säger låt oss växa upp, iallafall lite [cute]
fröken stöken:

Jga tycker att det är föräldrarna i många fall som bromsar sina barn och jag tror att det kan senare leda till att barnen blir nästan handikappade i vuxenlivet sen.

Mamma och mormor säger alltid till mig: Du är stor nu! Du kan inte glömma bort så mycket och du måste hjälpa till mera hemma (som om jag inte gör nog).
spaceFlea:

Mamma och mormor säger alltid till mig: Du är stor nu! Du kan inte glömma bort så mycket och du måste hjälpa till mera hemma (som om jag inte gör nog).

jag gör knappt någonting hemma och jag behöver inte ens hålla mitt rum städat. Mina bröder gör ännu mindre. Om jag tittar på andra i min ålder är det en stor skillnad på vad jag gör och vilka privilegier jag har. Om jag ska vara ärlig får jag inte ens mitt studiebidrag. [blush]
säger inte att alla föräldrar är så men många, iallafall mina är så.
Crypto:

Var glad att du får gå i skolan och chans till jobb efteråt istället för att slava i köket!

ahaa oj,ja men man måste ej ta allt så seriöst! :(

fröken stöken:

Så ja säger låt oss växa upp, iallafall lite

Ja, det är ju bra att lära sif om livet och sånt också, men inte för seriöst! :)

Floppsen:

Sikta mot stjärnorna är bättre juuuh

e du heelt efter?? de går inte längre!!!
isola:

Säg att du har kommit in i trotsåldern och måste få vara som du är för att kunna utvecklas ordentligt!
Söta gammaldags tapeter btw.

HAHA ska säga det nästa gång. Fast dom brukar säga att jag är i kiss och bajs åldern när jag går runt och säger bajs hela tiden..

Tack! Gillade dom också. Vi var på dop idag och satt och åt, tyckte det var tråkigt och gick in på toan och där fanns det fina tapeter så tog med kameran och tog lite kort![smile]
m3lis:

Tack! Gillade dom också. Vi var på dop idag och satt och åt, tyckte det var tråkigt och gick in på toan och där fanns det fina tapeter så tog med kameran och tog lite kort![smile]

Fick du hålla bebin och grejer?
Jag stal all uppmärksamhet från min kusins dop när jag var liten, älskar den videofilmen. [love]
Den inhyrda filmaren filmade mina strapatser mer än den lilla tjocka klumpen i vit klänning. [badgrin][cool]
isola:

Nä, det är en sån konstig familj med så konstigt och drygt beteende.. Förstår mig inte på dom, så ville inte fråga!

isola:

Jag stal all uppmärksamhet från min kusins dop när jag var liten, älskar den videofilmen.
Den inhyrda filmaren filmade mina strapatser mer än den lilla tjocka klumpen i vit klänning.

HAHA<3! Det var det samma idag. Var en liten kille men skjorta och jeans som sprang runt i hela kyrkan och piper. Och när han var längst bak i kyrkan ropade han MAAMMMAAA för hon satt längst fram och sprang. Och sen om och om igen! Haha.

Det är mysigt att kolla filmer när man är liten. Man får så gott skratt! Haha!! Det är en film där det är byrålådor och så kommer jag in och öppnar en låda och börjar röra på det som är i lådan, och så säger pappa neej mikaela och då stänger jag lådan. Sen öppnar jag en ny låda och pappa säger samma sak och jag stänger den. Sen var det typ fem lådor där och jag öppnar varje låda ca 3 gånger var och jag lär mig ingenting av vad pappa säger! Ser kul ut! [bigsmile]
OCH hahahhaha! När min syster skulle säga mitt namn så säger hon '' Mikaela sofia Groggen'' [bigsmile][love] Hon var också liten då. Åh , nu kommer det upp massa fina saker som jag sett på film i mitt huvud! [smile]
isola:

Nä, det är en sån konstig familj med så konstigt och drygt beteende.. Förstår mig inte på dom, så ville inte fråga!

isola:

Jag stal all uppmärksamhet från min kusins dop när jag var liten, älskar den videofilmen.
Den inhyrda filmaren filmade mina strapatser mer än den lilla tjocka klumpen i vit klänning.

HAHA<3! Det var det samma idag. Var en liten kille men skjorta och jeans som sprang runt i hela kyrkan och piper. Och när han var längst bak i kyrkan ropade han MAAMMMAAA för hon satt längst fram och sprang. Och sen om och om igen! Haha.

Det är mysigt att kolla filmer när man är liten. Man får så gott skratt! Haha!! Det är en film där det är byrålådor och så kommer jag in och öppnar en låda och börjar röra på det som är i lådan, och så säger pappa neej mikaela och då stänger jag lådan. Sen öppnar jag en ny låda och pappa säger samma sak och jag stänger den. Sen var det typ fem lådor där och jag öppnar varje låda ca 3 gånger var och jag lär mig ingenting av vad pappa säger! Ser kul ut! [bigsmile]
OCH hahahhaha! När min syster skulle säga mitt namn så säger hon '' Mikaela sofia Groggen'' [bigsmile][love] Hon var också liten då. Åh , nu kommer det upp massa fina saker som jag sett på film i mitt huvud! [smile]
m3lis:

Åh , nu kommer det upp massa fina saker som jag sett på film i mitt huvud! [smile]

[love] fint
Minns en film där jag skulle skotta med pappa, han hade en stor snöskyffel och jag hade en liten rosa.
Jag fick upp några snöflingor åt gången på den och gick fram till staketet, ställde mig på tå och tippade över det till grannarna. Pappa sa att jag inte fick göra så, då gick jag fram till grinden och tippade ut det på trottoaren istället.
hahah åh kommer ihåg en massa saker jag gjorde nu. <3