Aviseringar
Rensa alla

Låt oss vara barn!!


Ja fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Jag tycker att alla har så jävla bråttom med att bli vuxna. När folk är 15 år så är man vuxen och kan inte leka mera och så fort man pratar om något barnsligt så är man helt töntig. Vi lever en gång i ca 80 år kanske och vi ska bara få leka i 15 år av dom?! Helt sjukt. Jag tycker man har all rätt i världen att vara barnslig och äckligt hur länge man vill utan att någon ska klaga på en och säga ''omogen du är''.

Bra där m3lis, jag är med dig! [y]

Klart man ska fortsätta leka. Det brukar jag också göra och jag är mycket äldre än dig. Ibland leker jag lejon, ibland T-rex. Klättra på saker är också roligt!

Men man måste bli vuxen också, det är viktigt att komma i håg.
Det är bara fel när folk tror att vuxenhet måste innebära motsatsen till barnslighet. Det är inte sant. Vuxenhet innebär bara att man lär sig ännu mer saker, ansvar till exempel.

Även om det är roligt att leka så är det också roligt att vara smart eller göra massa bra grejer. [smile]

m3lis:

Visst saknar man lite när man var yngre och hade ätit färgigt maten och kurade ihop sig till en boll och la sig ner på stolen under bordet!? En helt vanlig middag med mamma och pappa så kan jag fortfarande göra det och ser inget fel med det. Äter också med händerna ibland.

[bigsmile][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Klart man ska fortsätta leka. Det brukar jag också göra och jag är mycket äldre än dig. Ibland leker jag lejon, ibland T-rex. Klättra på saker är också roligt!

JAAA :DD och työ göra bus, som att ta ur alla glödlampor och lägga någonstans och tejpa vattenkranen 😀 HAH måste göra snart![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

JAAA :DD och työ göra bus, som att ta ur alla glödlampor och lägga någonstans och tejpa vattenkranen 😀 HAH måste göra snart![bigsmile]

Bra tips!

Det är roligt att göra fällor av olika slag. En gång på festival grävde jag gropar runt lägret som jag dolde så att folk skulle ramla ner, men det var bara jag själv som ramlade ner när jag blev full. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Det är roligt att göra fällor av olika slag. En gång på festival grävde jag gropar runt lägret som jag dolde så att folk skulle ramla ner, men det var bara jag själv som ramlade ner när jag blev full.

HAHAH awesome!! 😀 Minns att en gång när mjölken var slut så hällde jag i vatten i paketet så det var typ vitt vatten 😛 och sen på morgonen så sa pappa ''ta inte den mjölken, den är konstig''[smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

''ta inte den mjölken, den är konstig''

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

håller med dig m3lis

Spartakus:

Ibland leker jag lejon, ibland T-rex.

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Visst saknar man lite när man var yngre och hade ätit färgigt maten och kurade ihop sig till en boll och la sig ner på stolen under bordet!? En helt vanlig middag med mamma och pappa så kan jag fortfarande göra det och ser inget fel med det. Äter också med händerna ibland.

vad säger dina föräldrar då? [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Men man måste bli vuxen också, det är viktigt att komma i håg.

älskar att du låter så mysigt faderlig när du talar till m3lis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar jag ge mig in i det här igen? Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång i tiden blev vi pojkar män när vi var 15 år och hade jobb som slaktare!
Det du!
Var glad att du får gå i skolan och chans till jobb efteråt istället för att slava i köket!

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med dig lite men inte helt.
Jag har samma mentalitet som en sexårig tös på för mycket socker och får höra det av många [cute]. Jag tror också att jag kommer nog alltid vara så mer eller mindre under hela mitt liv. Vilket är bara kul och jag tänker inte låtsas vara någon annan, men jag låter det inte gå ut på tex mitt skolarbete eller andra diversa plikter som jag har. På det sättet är jag mer mogen och jag känner själv att jag vill stå mer på mina egna ben och får mer ansvar över mitt egna liv. Men vilka är det som stoppar mig? jo, mina föräldrar.

Det är nästan deras fel att min storebror har transfomerats till en 18 årig mögelsvamp som bara sitter hemma och spelar dator utan att hjälpa till ett skit hemma och tar inget ansvar alls. Detta för att de aldrig låtit honom växa upp, inte ens lite. Och på ett sätt är jag rädd att det är vad som kommer att hända med mig.
Jga tycker att det är föräldrarna i många fall som bromsar sina barn och jag tror att det kan senare leda till att barnen blir nästan handikappade i vuxenlivet sen. Så ja säger låt oss växa upp, iallafall lite [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar också sjunga och dansa när jag är ensam hemma [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fröken stöken:

Jga tycker att det är föräldrarna i många fall som bromsar sina barn och jag tror att det kan senare leda till att barnen blir nästan handikappade i vuxenlivet sen.

Mamma och mormor säger alltid till mig: Du är stor nu! Du kan inte glömma bort så mycket och du måste hjälpa till mera hemma (som om jag inte gör nog).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Mamma och mormor säger alltid till mig: Du är stor nu! Du kan inte glömma bort så mycket och du måste hjälpa till mera hemma (som om jag inte gör nog).

jag gör knappt någonting hemma och jag behöver inte ens hålla mitt rum städat. Mina bröder gör ännu mindre. Om jag tittar på andra i min ålder är det en stor skillnad på vad jag gör och vilka privilegier jag har. Om jag ska vara ärlig får jag inte ens mitt studiebidrag. [blush]
säger inte att alla föräldrar är så men många, iallafall mina är så.


   
SvaraCitera