Aviseringar
Rensa alla

Låtar med bandet - kritik uppskattas


Ämnesstartare

Lade upp två låtar med mitt band igår på Myspace, vore toppen om ni hade lust att lyssna igenom och säga vad ni tycker om det.

www.myspace.com/thevariousgroup

Musiken är väl något liknande pop/rock med Beatles-influensar. Give it a listen! [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

sätter på hey you

gillade inte gitarren speciellt, känns lite takida
gillade inte heller melodin...
lite gnällig röst
trummor börjar
lite otakt...

sätter på waste of time

piano
trummor hörs ganska dåligt
rätt otakt...
gillar inte rösten speciellt
lite falskt i refrängen

sorry


   
SvaraCitera
time
 time

Nu har jag bara lyssnat på Hey you och det enda jag kan konstatera är att: gitarristen behöver få bättre flow och sångaren behöver behandla sin röst med lite cigaretter och whisky. Då kommer låten låta mycket, mycket bättre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och trummisen behöver gå ett par lektioner till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha låter som ett par muppar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

gitarristen behöver få bättre flow

Tycker gitarristen kunde få ett sämre flow, potential till ett ganska eget "sound". Annars var rösten för ljus för mig.

Fast, ja, ärligt talat tycker jag inte det låter bra alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för all kritik, grymt. [smile] Keep it coming!


   
SvaraCitera
time
 time

abrovinsch:

Keep it coming!

Försökte verkligen lyssna på den andra låten också men jag var tvungen att avbryta efter 25 sekunder. Förlåt, men sådär falskt får det inte låta när man sjunger - om man inte är med i Singing Bee, eller något annat humorprogram av B-kvalité. Be sångaren (om det är du, förlåt [cry]) gå till en sångpedagog och öva upp stämbanden lite grann.

Inte för att jag kan sjunga själv eller så, men jag har... empatiskt gehör.


   
SvaraCitera

Sångaren sjunger från näsan och bara med huvudrösten.


   
SvaraCitera

abrovinsch:

Lade upp två låtar med mitt band igår på Myspace, vore toppen om ni hade lust att lyssna igenom och säga vad ni tycker om det.

Börja med att avslöja era ålder[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Börja med att avslöja era ålder[cute]

16 år!

timeisrunningout:

Förlåt, men sådär falskt får det inte låta när man sjunger - om man inte är med i Singing Bee, eller något annat humorprogram av B-kvalité. Be sångaren (om det är du, förlåt [cry]) gå till en sångpedagog och öva upp stämbanden lite grann.

Haha! Det är faktiskt jag som är trummisen så nog fick jag mig allt en känga också. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker inte gitarren var så dålig, påminner väldigt lite men på något sätt märkbart om någon led zeppelin låt, fast också mycket om takida i början vilket är ett stort minus. tycker ni borde ha elgitarr istället.

trummandet känns rätt så oinspirerat, han borde svänga ut mer och gärna trumma fortare.

sången är mest gnällig och texten till låten får mig att tänka på typ medeltiden eller någon läskig kristen by i stil med filmen the village men det kanske är tanken. men försök att låta mindre nasal och gnällig, en ordentligare refräng kanske skulle lyfta låten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

sången är mest gnällig och texten till låten får mig att tänka på typ medeltiden eller någon läskig kristen by i stil med filmen the village men det kanske är tanken. men försök att låta mindre nasal och gnällig, en ordentligare refräng kanske skulle lyfta låten.

Föredömlig respons, tack!


   
SvaraCitera

abrovinsch:

16 år!

A men vafan, öva på. Måste ärligt talat säga att konceptet känns bra. Men allting är för slarvigt gjort. Lägg ned mycket tid på allt. Se till att dra ut allt till den "yttersta spetsen" och sen skall jag lägga till er på min spotify playlist.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

A men vafan, öva på. Måste ärligt talat säga att konceptet känns bra. Men allting är för slarvigt gjort. Lägg ned mycket tid på allt. Se till att dra ut allt till den "yttersta spetsen" och sen skall jag lägga till er på min spotify playlist.[smile]

Det var ungefär den slutsatsen vi drog också. Tack för responsen! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Lägg ned mycket tid på allt. Se till att dra ut allt till den "yttersta spetsen"

Gillade waste of time mer. Pianot var spännande.
Rösten känns lite gnällig, men det är en övningssak, antagligen.

Vet dock inte vad du menar med beatlesinfluenserna [confused].


   
SvaraCitera