Aviseringar
Rensa alla

Låtar som påminner en om andra?


Ämnesstartare

Jag sitter och lyssnar igenom en gammal spellista på Spotify och börjar direkt tänka på en bekant, en kille i samma ålder som jag. Vi pratade inte särskilt mycket men när vi väl gjorde det så handlade det mest om musik, och jag fick då ta del av hans lista också!

Några veckor senare så slutade vi bara höra av varandra, men låtarna påminner mig fortfarande om honom på gott och ont. Har inget personligt agg mot honom, bara synd att det slutade som det gjorde.

Har ni någon låt som påminner er om någon annan, och isåfall, vilken?


   
Citera

OH oja det har jag verkligen ^^  jag har en väldigt speciellt Lp-skivan jag spelar när jag tänker nånRodnar och det är Niki & The Dove - Everybody's Heart Is Broken Now och de låtarna jag spelar mest då jag tänker på nån är..

Sunset Tyger 
Empires
Scar For Love
Coconut Kiss
LOst Ub
You Stole My Heart Away.


   
SvaraCitera

''Melody Club - Baby'' fastnade i huvudet på mig när jag dejtade en tjej och var i slalombacken där de spelade musik i högtalarna. Det var mörkt, stjärnfritt och strålkastarna lyste upp så att snön glimrade, allt tillsammans kändes magiskt.


   
SvaraCitera

Två låtar, en påminner mig om en bra människa & den andra om en mindre bra haha. Det är Fahrradsattel av pisse & Always forever av cults 😀


   
SvaraCitera