Aviseringar
Rensa alla

låtskrivaridéer plzz


Ämnesstartare

hej!!![smile] började typ skriva musik å så i cubase (musikprogram) har nåra hyfsat sköna låtar MEN inga texter nåra tips på hur man kan komma på nåra??[ops]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det kommer automatiskt. Gör det inte det så är det bara att lägga ner. Antingen kan man skriva låtar, eller så kan man inte. Jag har mina tillvägagångssätt när jag skriver texter, men det hjälper föga att berätta om det om man inte kan göra något eget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a det var ju till mkt hjälp hörru[tired]


   
SvaraCitera

Har några texter på datan men de beror ju på vilken musik stil. Antagligen trance lr?


   
SvaraCitera

Du kan ju inte säga jag vill ha hjälp .... [tired]
Måste ju ha en musikstil och ett ämne .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Du kan ju inte säga jag vill ha hjälp ....
Måste ju ha en musikstil och ett ämne .

iochförsig srry lite åt techno/trance hållet


   
SvaraCitera

shoo alla:

iochförsig srry lite åt techno/trance hållet

Mm och deras texter är ju genialiska de handlar om "jag känner en båt/boot som heter anna" "en sång om ingenting så alla bratz hoppar omkring" "en fågel som hette roger"

Att du behöver hjälp är ju fan löjligt... Skriv om vad som helst de gör de andra träsket.


   
SvaraCitera

om att sälja kokain


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

deras texter är ju genialiska

Ja, min uppfattning av elektronisk musik är att sången mest är med för melodins skull, inte textens. TS kan väl säga drop the bass med jämna mellanrum. Eller varför inte använda sig av klassikern "Hold me tight, tonight"?


   
SvaraCitera

Kärlek...sorg..ensamhet...att känna sig omtyckt..starka känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Kärlek...sorg..ensamhet...att känna sig omtyckt..starka känslor.

tack det låter bra[y]


   
SvaraCitera

lyssna en massa på smiths och översatt alla coola meningar till svenska så kommer alla popbrudar springa efter dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

lyssna en massa på smiths och översatt alla coola meningar till svenska så kommer alla popbrudar springa efter dig.

ok lol det låter nice[crazy]


   
SvaraCitera

Tant Brun:

"Hold me tight, tonight"?

Eller skita i att ta med sången


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Eller skita i att ta med sången

Jag var sarkastisk[zzz]


   
SvaraCitera