Aviseringar
Rensa alla

Lax i kylen


Ämnesstartare

Goddag, skulle ha lagat en grej idag men det blev ändrade planer, så en bit lax jag tinade upp i morse kommer att ligga i kylen tills imorgon, kommer den vara ätbar? Den är avsedd att ätas rå, så är lite orolig


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

javisst, ingen fara. har gjort så många gånger. har även sett att affärer sålt tinad lax men det verkar suspekt.


   
SvaraCitera
höna

Kallrökt och varmrökt lax kan förvaras i kyl typ 4 dagar vet inte hur der är med helt rå men tror den klarar sig


   
SvaraCitera

Är inte du vegetarian?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Är inte du vegetarian?

Äter fisk vid högtider av religiösa skäl, men ja, den här fisken skall serveras till köttätare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nietz:
javisst, ingen fara. har gjort så många gånger. har även sett att affärer sålt tinad lax men det verkar suspekt.

Ingen fara trots att den inte skall tillagas? Enligt googlingar är svaret antingen "det är lugnt" eller "det är livsfarligt", känns osäkert


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är förpackningen öppnad så håller den sig ett dygn i kylen. har du inte öppnat den än så borde nog fisken klara sig fullgott till morgonkvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Ingen fara trots att den inte skall tillagas? Enligt googlingar är svaret antingen "det är lugnt" eller "det är livsfarligt", känns osäkert

om den tinat oöppnad och du sen lagt den i kylen klarar den sig tills dagen efter. jag har gjort så några gånger när jag fått ändrade planer. jag lever och frodas ännu.


   
SvaraCitera

Lífþrasir: Äter fisk vid högtider av religiösa skäl, men ja, den här fisken skall serveras till köttätare

väldigt mkt snack om fisk det senaste börjar bli orolig för dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet: väldigt mkt snack om fisk det senaste börjar bli orolig för dig

Mm råkade bli så, kan prata om grodor istället.
Nectophorynoides asperginis är en padda/groda som levde vid Kihansifallen i tanzania, och förmodligen ett av de djur med mest pedantiskt snävt habitat, de levde bara precis vid kanten av fallen där vatten skvätte upp på land, och inte en meter utanför skvättzonen.
Den dog ut i det vilda när man gjorde en damm för vattenkraft av fallen.


   
SvaraCitera