Aviseringar
Rensa alla

LCHF?


Ämnesstartare

Hur många här äter LCHF-kost? 😀


   
Citera
Ämnesstartare

Jag antar att det ungefär är som GI, där man i steg ett inte får äta några kolhydrater över huvud taget...
Iså fall nej, det funkade inte för mig, gjorde det i 5 veckor, gick inte ner något alls.
Nu äter jag naturdiet två gånger per dag och riktig middag. Asbra


   
SvaraCitera

när slutade det va fel med vanlig mat[sad]


   
SvaraCitera

greentea:

Hur många här äter LCHF-kost? 😀

Icke jag, men jag antar att du gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chicago:

Jag antar att det ungefär är som GI, där man i steg ett inte får äta några kolhydrater över huvud taget...
Iså fall nej, det funkade inte för mig, gjorde det i 5 veckor, gick inte ner något alls.
Nu äter jag naturdiet två gånger per dag och riktig middag. Asbra

Nej det är inte direkt GI. Man äter vanlig mat fast man ersätter kolhydraterna (socker,stärkelse osv) med fett i kosten. En vanlig måltid för mej kan vara tex fläskfilé med riktigt fet hemmagjord bearnaise och så kan jag slarva med att ha lite grönsaker till istället för potatis,ris eller pasta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

när slutade det va fel med vanlig mat

Det är helt vanlig mat bara det att man äter fett istället för kolhydrater. Man ersätter alltså tex potatisen med en rejält fet sås.Sök på Annika Dahlquist på google för mer info :D. Kalorier och sånt kan man skita i för det är oviktigt. Huvudsaken är att man frossar i fett :D. Det både håller en normalt smal och man mår så otroligt bra!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Icke jag, men jag antar att du gör det?

japp. Det tycker jag du också ska göra. Det är bra för hälsan välmåendet och man får muskler utan att träna dessutom. googla Annika Dahlquist för mer info. Tror jag ska göra en ny tråd ocg försöka sprida budskapet på annat sätt..:D


   
SvaraCitera

greentea:

. Kalorier och sånt kan man skita i för det är oviktigt.

[confused]

du behöver nog läsa på lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

du behöver nog läsa på lite.

Tvärtom! Du borde läsa på! Lchf är "hormonreglerad viktkontroll" om det nu är vikten man är intresserad av..

Jag tyckte också det lät heelt sjukt från början. Du anar inte hur många sidor det är om lchf numera och hur många som äter så, och rasar i vikt tills de nått normalvikt. Gå in här å kolla!!!!!!Det är bara en av massor med lchf-hemsidor www.fettbramat.se

(vet inte om det är .se eller .nu)


   
SvaraCitera

greentea:

blabla

du kan inte få i dig mer kalorier än vad du gör av med om du vill behålla vikten, och om du vill gå ned måste du ligga på kaloriunderskott. Oavsett kost.


   
SvaraCitera

greentea:

uvudsaken är att man frossar i fett :D.

sweeet[bigsmile]


   
SvaraCitera

greentea:

japp. Det tycker jag du också ska göra. Det är bra för hälsan välmåendet och man får muskler utan att träna dessutom. googla Annika Dahlquist för mer info. Tror jag ska göra en ny tråd ocg försöka sprida budskapet på annat sätt..:D

Okej, jag är rätt så skeptisk till att man faktiskt får muskler av det. Menar du inte att fettet försvinner och musklerna blir mer synliga? eller något åt det hållet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

du kan inte få i dig mer kalorier än vad du gör av med om du vill behålla vikten, och om du vill gå ned måste du ligga på kaloriunderskott. Oavsett kost.

Lyssna nu noga! (eller läs kanske^^)
En känd förebild inom LCHF-kosten gick upp i vikt när han åt 800 kcal om dagen. När han istället började äta ägg och bacon, feta biffar och säkert 3000 kcal om dagen, så gick han ner 65 kilo. Bara så du vet. Och det där är bara en av många som lyckats med denna kost. Vet att det låter konstigt när man är van vid livsmedelsverkets konstiga rekomendationer. Gå in på www.Skaldeman.se Det är han som gått ner 65 kg med hjälp av lchf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Okej, jag är rätt så skeptisk till att man faktiskt får muskler av det. Menar du inte att fettet försvinner och musklerna blir mer synliga? eller något åt det hållet?

Nej man blir starkare. Gå in på www.skaldeman.se eller nån annan av lchf-sajterna och läs på [y]


   
SvaraCitera

greentea:

En känd förebild inom LCHF-kosten gick upp i vikt när han åt 800 kcal om dagen. När han istället började äta ägg och bacon, feta biffar och säkert 3000 kcal om dagen, så gick han ner 65 kilo.

vad är din poäng?


   
SvaraCitera