Aviseringar
Rensa alla

LCHF? Äta fett


Hej!
Jag har precis börjat (ca 2 veckor sedan) men en ny "diet" eller vad man ska kalla det för, som heter LCHF - Low carb high fat. Dieten går ut på att äta allt som vanligt förutom kolhydrater och ersätta kolhydraterna med fett. Eller rättare sagt äta så lite kolhydrater som möjligt. Min max gräns är till exempel 5 kolhydrater per 100g.

Fick reda på det här från några vänner i Stockholm och de hade gått ner mer än 1kg på vecka, jo visst det går segt men det funkar verkligen. Jag har själv gått ner 3kg på ca 2 veckor. Hur härligt som helst. Man mår verkligen bättre och sötsuget försvinner efter typ en vecka.

Jag undrar om det är någon mer än jag som äter såhär? 😮
Skulle vara kul att veta! 🙂

Länkar en sida här om någon är mer intresserad att läsa om det, det är iofs wikipedia som suger men det mesta stämmer väl i guess! 🙂

http://sv.wikipedia.org/wiki/LCHF-metoden


   
Citera

Banta inte för mycket, då kommer du se ut som en småpojke i kroppen [no-no]

Banta ifall det hänger, annars är det ingen vits.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Banta ifall det hänger, annars är det ingen vits.

Jag hade väl inte "bantat" om jag inte var tjock/fet? 😛


   
SvaraCitera

B3ck1e:

Jag hade väl inte "bantat" om jag inte var tjock/fet? 😛

Finns det ett flertal som gör.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Finns det ett flertal som gör.

Samt de som tror att de är tjocka och feta fast de inte är det så att lyssna på enbart att personen säger "Jag är tjock" är ju... inte... så...bra?


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Samt de som tror att de är tjocka och feta fast de inte är det så att lyssna på enbart att personen säger "Jag är tjock" är ju... inte... så...bra?

asch, om TS är tjock kan hon väl banta då..


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Finns det ett flertal som gör.

mmh men jag tillhör inte den kategorin iaf..
och det är egentligen inte en bantningsmetod utan det sättet som vi ska äta egentligen, det är inte meningen att vi ska proppa i oss så mycket kolhydrater som vi gör idag. främst de som är diabetiker.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Finns det ett flertal som gör.

mmh men jag tillhör inte den kategorin iaf..
och det är egentligen inte en bantningsmetod utan det sättet som vi ska äta egentligen, det är inte meningen att vi ska proppa i oss så mycket kolhydrater som vi gör idag. främst de som är diabetiker.


   
SvaraCitera

B3ck1e:

och det är egentligen inte en bantningsmetod utan det sättet som vi ska äta egentligen, det är inte meningen att vi ska proppa i oss så mycket kolhydrater som vi gör idag.

k

B3ck1e:

främst de som är diabetiker.

Klart, eftersom de inte ska äta sött? omg [bigcheers]


   
SvaraCitera

Varför?


   
SvaraCitera

Är det inte samma grej som atkins?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det magiska knepet är att du puttar undan allt socker och använder det goda fettet~[no-no]


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Är det inte samma grej som atkins?

nästan


   
SvaraCitera

z i n:

Varför?

vadå varför?


   
SvaraCitera

B3ck1e:

vadå varför?

Varför äta så lite kolhydrater?


   
SvaraCitera