Aviseringar
Rensa alla

Led Zeppelin = SATANISTER?!?


Ämnesstartare

Har lyssnat på Led Zeppelin konstant den senaste tiden, och dessa är de "satanistgrejer" jag vet om deras låtar och bandet i sig själv.

1. Houses of the Holy
Image
1. I låten "houses of the holy" det är en vers som delvis handlar om att röka mariujana, och att Satan är din herre.

"So the world is spinning faster. are you dizzy when youre stoned
Let the music be your master. will you heed the masters call
Oh... satan
and man."

I låten sjunger Plant även om att tala med Satans dotter, och albumomslaget till skivan Houses of the Holy (dock är låten inte med på det albumet) så är det en massa nakna barn som ser ut att ta sig till något okänt mål

Och detta är bara en "halvbild", i den fulla bilden (se nedan) så ser man tydligt formen en av ett ansikte, och drar man strek mellan stenarna runt detta ansikte så får man ett pentagram:

Utan strek:
Image

Med strek:
Image

2. Stairway to Heaven
Image
Detta är väldigt old och känt så jag går inte så himla mycket in på det, men för det första:

1. I Stairway to heaven går en vers "the viper is telling you to join him", och enligt Adam och Eva delen i bibeln så är "the viper" (ormen) Satan. Med andra ord: "Satan is telling you to join him".

Och kollar du på bilden ser man även en orm på Jimmys byxor.

2. Spelar man en del av låten baklänges får man detta medelande:

"Oh here's to my sweet Satan.
The one whose little path would make me sad, whose power is Satan.
He will give those with him 666.
There was a little toolshed where he made us suffer, sad Satan."

3. Den falna Ängeln
Image

En av Led Zeppelins kändaste symboler (bortsett från The Keeper och Zoso-märket) är den falna ängeln. Alla med ordentliga bibel-kunskaper vet att Satan beskrivs som en "fallen ängel".

4. Logon
Här är en bild av de symbolerna Led Zeppelins använde i IV, skivan med Stairway:
Image

Kolla på den andra symbolen, den är formad av 3 sexor:
Image

Och 666 är "number of the beast" så att säga.

Vad tycker ni om dessa dolda budskap? Finns det fler, och vilka andra band syslar med det?


   
Citera
Ämnesstartare

gillar inte led zeppelin orkar inte bry mig om konspirationsteorier som berör dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skit samma det är jävligt bra musik


   
SvaraCitera
Papper

Förstår inte varför dom ska dölja det så jävla mkt om dom är satanister...
Men precis som med många hårdrocks band så sjunger dom väl om djävulen och inte om att omfamna Satan och slakta kristna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Förstår inte varför dom ska dölja det så jävla mkt om dom är satanister...

Mycket av det som är bra med Led Zeppelin är att de är mystiska, mytolgiska och anorlunda, hade dom skrikigt ut "Hail Satan rape evryone bla bla bla" så hade det inte varit samma grej. Sånt är för patetiska norrmän med smink. Och satanistgrejen är inte det som gör Zep's musik så fantastisk som den är (världens bästa band).

Finns hur mycket okult och gömda saker i Led Zeppelins material.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, verkar överdrivet.


   
SvaraCitera
Papper

McLuver:

Mycket av det som är bra med Led Zeppelin är att de är mystiska, mytolgiska och anorlunda, hade dom skrikigt ut "Hail Satan rape evryone bla bla bla" så hade det inte varit samma grej. Sånt är för patetiska norrmän med smink. Och satanistgrejen ä

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dem ser inte ut som satanister i alla fall. Och om dem skulle vara det. Vad händer då? xD Lixom.. Det kommer ingen vart! Det med satan bygger ju också bara på bibeln och kristendomen om man nu ska ta upp den eviga diskussionen 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Förstår inte varför dom ska dölja det så jävla mkt om dom är satanister...

För att bygga upp en myt och på så sätt bli mer populära. Väldigt bra förresten dom där Zeppelin ^^


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

För att bygga upp en myt och på så sätt bli mer populära. Väldigt bra förresten dom där Zeppelin ^^

Äh, ok nä dom spelar fel genre för att jag ska gilla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Äh, ok nä dom spelar fel genre för att jag ska gilla det.

Ser på din bild att du gillar Black Metal, det e nice.


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

Ser på din bild att du gillar Black Metal, det e nice.

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

[party]

Anser du att Dissection kan räknas till Black Metal genren eller är dom untrue?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå inte off topic om black metal, då BM är världens sämsta genre. Någonsin.

Musiker som bara gör sig kända genom sin image och att bränna kyrkor och inte genom själva musiken (som suger).

Taktlöst, meldolilöst och med ett jobbigt sångsätt som gör det omöjligt att urskilja texter.

Minns att jag och en kompis skulle se Mayhem en gång på någon festival, och det var bara en sminkad gubbe som stod och skrek.

Enda anledningen att folk lyssnar på BM är för själva imagen, med satanism och sånt. Så fort jag pratat med en Black Metal-lyssnare så talar de offtast om hur många kyrkor artist x har bränt och hur många hjärnor artist y har ätit, inte om musiken.

Black Metal = Usel musik med cool atityd.

(och nu syftar jag på melodilös black metal, melodisk är okej)


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

Anser du att Dissection kan räknas till Black Metal genren eller är dom untrue?

Vet inte, har bara hört nån enstaka låt av dom. Har för mig att jag inte gillar dom, dom spelar kanske melodisk Black Metal.


   
SvaraCitera