Aviseringar
Rensa alla

Led Zeppelin = SATANISTER?!?


Ämnesstartare

McLuver:

Black Metal = Usel musik med cool atityd.

Du = Usel med taskig attityd.

Klanka inte ner på en genre bara för att du inte tycker om den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ju faktiskt BM band med medlemmar som inte har gjort ett skit olagligt. Immortal är ett bra exempel, dom är för övrigt mitt favorit BM band.


   
SvaraCitera
Papper

McLuver:

Gå inte off topic om black metal, då BM är världens sämsta genre. Någonsin.

Tycker du ja.

McLuver:

Musiker som bara gör sig kända genom sin image och att bränna kyrkor och inte genom själva musiken (som suger).

Jag gillar musiken, bryr mig inte ett skit om hur många kyrkor de har bränt. Jag gillar atmosfären som Black Metal skapar.
Sen hur seriösa dom är bryr jag mig inte ett skit om, t.ex så gillar jag bandet Sportlov väldigt mycket, deras texter driver om just Black Metal.

McLuver:

Taktlöst, meldolilöst och med ett jobbigt sångsätt som gör det omöjligt att urskilja texter.

Det är inte taktlöst eller melodilöst, det är bara helt enkelt inte din stil.
Sångsättet är nåt som jag verkligen älskar med Black Metal, tränar själv det, vissa sångare hör man inte vad dom sjunger om i början men det är bara att leta upp texten, sen hör man varenda ord som "sjungs".
Lyssna på Cannibal Corpse med George Fisher, man kan tro att man aldrig kommer höra vad han sjunger om men det gör man om man gillar det och kollar upp texten. Jag hör varenda ord som sjungs i mina favoritlåtar av Cannibal Corpse.
Det är bara att lyssna...

McLuver:

Minns att jag och en kompis skulle se Mayhem en gång på någon festival, och det var bara en sminkad gubbe som stod och skrek.

Ja, man använder sig utav en slags skriksång inom Black Metal... Men jag erkänner att Mayhem har dåliga sångare, förutom Dead då.

McLuver:

Enda anledningen att folk lyssnar på BM är för själva imagen, med satanism och sånt.

Många kanske gör det men jag lyssnar på det för att jag gillar det och satanismen i texterna tycker jag är intressanta men inget som jag tar på allvar. Jag ser texterna bara som ett utlopp för aggressioner, men finns ju så klart folk som verkligen hatar kristna och tror på Satan.

McLuver:

Musiker som bara gör sig kända genom sin image och att bränna kyrkor och inte genom själva musiken (som suger).

Förresten, det är väl bara Varg Vikernes från Burzum som har bränt ner kyrkor? Finns en jävla massa band som inte har tänt eld på en kyrka eller liknande.


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

Klanka inte ner på en genre bara för att du inte tycker om den.

Exakt, det är bara barnsligt.

Lightsbane:

Immortal

Inte det råaste bandet, men fan vad dom är sköna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förrut trodde man ju att Plant var trollkarl, alltså en sån som kan trolla bort folk och inte tobbe-trollkarl [zzz][wink] Spela roll, doms musik är ju ändå bra. Och det kanske är lite coolare att ha den dära mystiken än att stå och sjunga om Jesus?! Fast iofs Stryper är ju rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Förresten, det är väl bara Varg Vikernes från Burzum som har bränt ner kyrkor? Finns en jävla massa band som inte har tänt eld på en kyrka eller liknande.

Det stämmer nog det. Men han är en riktig psykopat. Han borde inte få komma ut från fängelset igen, och om han gör det så kommer han säkert bli mördad, smaka på sin egen medicin.


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

Det stämmer nog det. Men han är en riktig psykopat. Han borde inte få komma ut från fängelset igen, och om han gör det så kommer han säkert bli mördad, smaka på sin egen medicin

Nja, men det är inte säkert att det är han som ens har brännt ner kyrkorna, jag läste en massa som han hade skrivit på sin sida.
Och mordet på Eurynomous kan ju ha varit självförsvar som han har sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Nja, men det är inte säkert att det är han som ens har brännt ner kyrkorna, jag läste en massa som han hade skrivit på sin sida.
Och mordet på Eurynomous kan ju ha varit självförsvar som han har sagt.

Självförsvar? varför skulle Eurynomous anfalla vargen? det var ju vargen som inte hade fått tillbaka pengarna som Eurynomous hade lånat. Nä, jag är säker på att han bara mördade honom, och jag är säker på att han brände ner kyrkorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du talar om det som att det vore en dålig sak.


   
SvaraCitera
Papper

Lightsbane:

Självförsvar? varför skulle Eurynomous anfalla vargen? det var ju vargen som inte hade fått tillbaka pengarna som Eurynomous hade lånat. Nä, jag är säker på att han bara mördade honom, och jag är säker på att han brände ner kyrkorna.

Jag känner dom inte så jag vet inte säkert.

Lightsbane:

Självförsvar? varför skulle Eurynomous anfalla vargen? det var ju vargen som inte hade fått tillbaka pengarna som Eurynomous hade lånat. Nä, jag är säker på att han bara mördade honom, och jag är säker på att han brände ner kyrkorna.

Du borde läsa vad han har att säga om det, bara så att du får höra hans sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin är ju fanimej historiens bästa band [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Alla med ordentliga bibel-kunskaper vet att Satan beskrivs som en "fallen ängel".

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Zeppelin är ju fanimej historiens bästa band

Jajebox [love]

mediakatt:

Nej.

Jo [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Jo

Nej [tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej

Jo, du har fel. Det står i Bibeln att Satan är en fallen ängel, och vet man inte det har man inte ordentliga bibelkunskaper.


   
SvaraCitera