Aviseringar
Rensa alla

Legalisera Cannabis?!


Jag röstar på legalisera!


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)): Ja!!!

Jag är fullt klart för en legalisering av CANNABIS. Dvs dels att vem som helst ska få odla den aktuella plantan. Kanske max 6 plantor som privatperson (som i Holland och i vissa delstater i USA som legaliserat) eller obegränsat om man odlar kommerciellt för att sälja. Och följaktligen även att man ska få inneha, röka och även sälja till kompisar och vänner.

MEN - samtidigt är jag för ett TOTALFÖRBUD av alla andra droger. Visst, de är "förbjudna" idag men det vet vi alla att det är lättare att få tag i dessa preparat idag än vad det är att få tag i en liter mjölk en sen natt efter stängningsdags.


   
SvaraCitera

Kalixtus02: Hört talas om Hash-psykos?

Det finns egentligen inget som heter Hashpsykos. Cannabis kan INTE skapa en psykos. Men däremot kan en psykotisk människa få en psykos av att röka Cannabis men denna människa hade med 100% sannolikhet fått en psykos ändå vilken dag som helst.

En annan sak som förbudsivrarna sprider lögnaktiga falska uppgifter om Cannabis är att Cannabis skapar ett tyngre drogberoende. Dvs röker du Cannabis idag så får du ett sug efter tyngre droger i morgon... vilket naturligtvis är TOTALT FEL. Det finns inget ämne i Cannabis Sativa som ger cannabisrökaren ett sug efter andra droger. Punkt Slut!


   
SvaraCitera
evene

Att man inte kan dö av cannabis är världens myt. En kompis till mig dog för någon vecka sedan på grund av att han hade rökt för mycket, ambulansen kom sedan och fick starta hans hjärta.


   
SvaraCitera
evene

Man får ju också fråga sig vad som kommer att hända efter att vi har legaliserat cannabis, kommer vi att legalisera fler droger efter det som inte är nödvändigtvis farliga?


   
SvaraCitera

evene: Man får ju också fråga sig vad som kommer att hända efter att vi har legaliserat cannabis, kommer vi att legalisera fler droger efter det som inte är nödvändigtvis farliga?

Det finns en annan aspekt på alla droger sammanfattat. Illegala droger är de kriminellas största inkomstkälla. Då syftar jag på kriminella organisationer och sammanslutningar  och kanske inte småtjuven på gatan.

Om alla stater tog över droghandeln så skulle åtminstone inte de kriminella organisationerna kunna ha droghandeln som största inkomstkälla. Se bara hur det totalt har flippat ut i Mexiko där droghandeln och mord går hand i hand. Tom polisen är korrumperad och går hand i hand med den kriminella drogmaffian.


   
SvaraCitera

Problemet med just cannabis är att man har förädlat plantan så de kan innehålla mycket högre THC eller vafan det heter. Med högre THC värde ökar också riskerna för psykos och sånt. Är inte super påläst..


   
SvaraCitera

evene: Att man inte kan dö av cannabis är världens myt. En kompis till mig dog för någon vecka sedan på grund av att han hade rökt för mycket, ambulansen kom sedan och fick starta hans hjärta.

Det där tror jag inte på. Dvs att han dog på grund av att han rökte för mycket Cannabis. Vad var dödsorsaken? Hjärtsvikt? I så fall hade han otroligt svagt hjärta från början. Fullt klart är att röker man mycket under väldigt kort tidsrymd så ökar pulsen. På samma sätt som om man springer väldigt snabbt uppför en trappa eller springer järnet på att 60 meters löpbana. Men det innebär ju inte att det är farligt för en fullt frisk person att springa uppför en trappa eller sprinta ett 60-meters lopp. Så att dödsorsaken hade något med Cannabis att göra - glöm det! Förutsatt att vi snackar om växten Cannabis Sativa och inte den syntetiska varianten SPICE som är ett jävla ihopkok som ALLA ska hålla sig borta ifrån. Tumme nedArg


   
SvaraCitera

politisk realist: SPICE

Är nog vad han snackar om.


   
SvaraCitera
Listus

Läskigt att så många vill legalisera tycker jag, gör annat, ut i livet ut i världen så får ni en kick och bild som är bättre. 


   
SvaraCitera
evene

politisk realist:

Det finns en annan aspekt på alla droger sammanfattat. Illegala droger är de kriminellas största inkomstkälla. Då syftar jag på kriminella organisationer och sammanslutningar  och kanske inte småtjuven på gatan.

Om alla stater tog över droghandeln så skulle åtminstone inte de kriminella organisationerna kunna ha droghandeln som största inkomstkälla. Se bara hur det totalt har flippat ut i Mexiko där droghandeln och mord går hand i hand. Tom polisen är korrumperad och går hand i hand med den kriminella drogmaffian.

Fast vad får vi ut av att legalisera cannabis? Visst vi stryper de kriminellas inkomstkälla men det ändå som det kommer att leda till är att de börjar sälja mer utav andra preparat. Om det bara krävs till att gå till ett fik för att köpa holk så kan de kriminella inte tjäna några pengar på det, självklart. 

Men det enda som det kommer att leda till är att de börja sälja mer utav andra saker, tabletter osv. Vilket gör att Sverige får ett ännu större drogproblem än innan. Så vad får vi egentligen ut av det? Världen behöver inte fler droger.


   
SvaraCitera
evene

politisk realist:

Det där tror jag inte på. Dvs att han dog på grund av att han rökte för mycket Cannabis. Vad var dödsorsaken? Hjärtsvikt? I så fall hade han otroligt svagt hjärta från början. Fullt klart är att röker man mycket under väldigt kort tidsrymd så ökar pulsen. På samma sätt som om man springer väldigt snabbt uppför en trappa eller springer järnet på att 60 meters löpbana. Men det innebär ju inte att det är farligt för en fullt frisk person att springa uppför en trappa eller sprinta ett 60-meters lopp. Så att dödsorsaken hade något med Cannabis att göra - glöm det! Förutsatt att vi snackar om växten Cannabis Sativa och inte den syntetiska varianten SPICE som är ett jävla ihopkok som ALLA ska hålla sig borta ifrån. Tumme nedArg

Smått oklart vad han exakt dog av. Vet bara att han kolade sen kom ambulansen och nu sitter han på något hasch avtändningsläger, sorgligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

evene:

Smått oklart vad han exakt dog av. Vet bara att han kolade sen kom ambulansen och nu sitter han på något hasch avtändningsläger, sorgligt

Man dör inte när hjärtat slutar slå utan när hjärnan slutar fungera. Alltså dog han inte eftersom att han lever idag.


   
SvaraCitera
evene

SthlmsBruden;)):

Man dör inte när hjärtat slutar slå utan när hjärnan slutar fungera. Alltså dog han inte eftersom att han lever idag.

Kanske det, hans hjärta stannade iallafall, fruktansvärt hur som helst


   
SvaraCitera

evene:

Fast vad får vi ut av att legalisera cannabis? Visst vi stryper de kriminellas inkomstkälla men det ändå som det kommer att leda till är att de börjar sälja mer utav andra preparat. Om det bara krävs till att gå till ett fik för att köpa holk så kan de kriminella inte tjäna några pengar på det, självklart. 

Men det enda som det kommer att leda till är att de börja sälja mer utav andra saker, tabletter osv. Vilket gör att Sverige får ett ännu större drogproblem än innan. Så vad får vi egentligen ut av det? Världen behöver inte fler droger.

Varför skulle det leda till att folk köper tabletter och annat istället? Varför skulle nån som röker hash tänka "fan dehär räcker inte dags köpa lite koks"?


   
SvaraCitera