Aviseringar
Rensa alla

legalisera incest!


angel_dead:

de e ju visst olagligt :/

Inte om dom inte fudge-packar varandra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Inte om dom inte fudge-packar varandra

bra [love] men de e ju självklart inte därför jag vill avskaffa incestlagen utan för att det är diskriminerar människor!


   
SvaraCitera

Tja, jag håller med dig om att incest borde vara lagligt. Men du säger även att det inte ska vara lagligt för två syskon att skaffa biologiska barn med varandra... Du vill alltså införa en lag som tvingar dem att göra abort isåfall? Oavsett hur långt in i graviditeten man har kommit?


   
SvaraCitera

angel_dead:

de e ju visst olagligt :/

Nä, det är det inte. Läs på.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Du vill alltså införa en lag som tvingar dem att göra abort isåfall?

Vad jag har utrönat av hennes text och lite logiskt tänkande; nej, självklart inte, det skulle vara ett övergrepp mot kvinnan. Det lagen isf gör är att ge mannen och/eller kvinnan böter eller fängelsestraff och troligtvis omplacerar barnet i fosterhem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Oavsett hur långt in i graviditeten man har kommit?

dom får väl för fan se till at skydda sig. gör dom det inte tillräckligt bra får dom antingen göra abort eller så får dom båda sitta i fängelse!
lite som när man har strypsex man får vara försiktig, är man inte tillräckligt försiktigt och råkar döda sin partner åker man dit för vållande till annars död typ


   
SvaraCitera

Hey jag var inte ens med om incest men äcklade en massa människor ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nä, det är det inte. Läs på

jag vet att lagen bara är får hetrosexuell incest!

KamikazeTomten:

det skulle vara ett övergrepp mot kvinnan

det skulle ju inte vara tvångsabort. men får man reda på att man blivit gravid med sin bror får man ju självklart välja själv ifall man vill göra abort eller inte. väljer man att inte ta bort det åker man ju dit?


   
SvaraCitera

För övrigt, att folk tycker att incest är äckligt är ett värdelös argument för att låta det vara olagligt. Att säga att folk lika gärna kan göra det i smyg är riktigt idiotiskt, med tanke på att t ex syskon som är kära i varandra förmodligen vill kunna leva tillsammans på samma sätt som andra par istället för att behöva knulla i smyg.

Tycker att incest borde vara tillåtet, och även att skaffa barn med sina familjemedlemmar om man vill ta riskerna som följer med det. Det är inte olagligt att skaffa barn trots att man är dum i huvudet, eller att skaffa barn när man har genetiska defekter som med stor sannolikhet kommer föras över till barnet, eller att dricka alkohol under graviditeten - om folk får fatta de besluten själva så borde även syskon ges samma möjlighet att vara idioter. I rättvisans namn sådär.

Kan överväga att ändra mig när någon kommer med ett rimligt motargument.


   
SvaraCitera

angel_dead:

jag vet att lagen bara är får hetrosexuell incest!

Ja, dåså?


   
SvaraCitera

mediakatt:

För övrigt, att folk tycker att incest är äckligt är ett värdelös argument för att låta det vara olagligt. Att säga att folk lika gärna kan göra det i smyg är riktigt idiotiskt, med tanke på att t ex syskon som är kära i varandra förmodligen vill kunna leva tillsammans på samma sätt som andra par istället för att behöva knulla i smyg.

Tycker att incest borde vara tillåtet, och även att skaffa barn med sina familjemedlemmar om man vill ta riskerna som följer med det. Det är inte olagligt att skaffa barn trots att man är dum i huvudet, eller att skaffa barn när man har genetiska defekter som med stor sannolikhet kommer föras över till barnet, eller att dricka alkohol under graviditeten - om folk får fatta de besluten själva så borde även syskon ges samma möjlighet att vara idioter. I rättvisans namn sådär.

Kan överväga att ändra mig när någon kommer med ett rimligt motargument.

Plusetta på det. [y]


   
SvaraCitera

Eh palla gå in o bestämma på detalj, menar du att två syskon kan gifta sig men inte skaffa barn? Dumt att legalisera det över huvud taget då..

Det är ju inget som hindrar dem från att vara tillsammans om de nu skulle vilja vara det, utan att det läcker ut på något sätt då.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

att skaffa barn när man har genetiska defekter som med stor sannolikhet kommer föras över till barnet

ja ändrade mig nu faktiskt! vi kriminaliserar ju inte att psykiskt sjuka männsikor skaffar barn liksom! funktionshinder kan vem som helst få egentligen. de är inte olagligt att skaffa barn när man är över 35 även fast det finns ökad risk för att barnet får kromosonfel!
väntar in ett bra motargument jag också nu!
men man kan ju förstås uppmuntra till att skaffa barn via en spermabank iaf 😀


   
SvaraCitera

angel_dead:

men man kan ju förstås uppmuntra till att skaffa barn via en spermabank iaf 😀

Självklart. [smile]


   
SvaraCitera
Hando

Erkänn du vill sexa din brusha?[tard]


   
SvaraCitera