Aviseringar
Rensa alla

Legobyggarträff


Ämnesstartare

Hej, folk. 

Jag råkar vara ett ivrigt fan av lego. Samtidigt är jag ett fan av UM-träffar. Då slog det mig att det vore fint att kombinera de två, så att vi legointresserade UM:are skulle kunna bygga lego tillsammans. Jag kan personligen bistå med lego och lokal samt tilltugg och dryck (varm choklad och dylikt, dvs). 

Frågan är då bara om det finns något intresse. 

Finns det några som skulle tycka det vore trevligt att träffas för att allmänt umgås och deltaga i legobyggande? 


   
Citera
reben

 jag hade velat =( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter väldigt mysigt tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade lätt kommit om jag inte bott långt åt helvete. Var proffsig på lego-byggande när jag var liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett sånt där set lego någonstans som man bygger robotar med sensorer och sedan programmerar.. Cool shit måste hitta  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill bygga med kaplastavar (helst utan sug- och bitmärken på).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tilltalas av idén, om inte annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha det vart visst bara kompatibelt med W95 eller W98, haha vart många år sedan.. Ledsen


   
SvaraCitera
reben

S3ON:
Jag har ett sånt där set lego någonstans som man bygger robotar med sensorer och sedan programmerar.. Cool shit måste hitta  

har oxo en massa sånt lego technics men helt outdated =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

har oxo en massa sånt lego technics men helt outdated =)

Hittade lådan, den är blå, står typ lego mindstorms robotics invention system 1.5, kanske e värt f1 mkt på ebay om några årtionden eller så Cool 


   
SvaraCitera
reben

S3ON:

Hittade lådan, den är blå, står typ lego mindstorms robotics invention system 1.5, kanske e värt f1 mkt på ebay om några årtionden eller så Cool 

m om ca 100 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

m om ca 100 år

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera
Lounge

varm choklad med baileys i då eller?

kommer inte hålla annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omg ja Hjärta


   
SvaraCitera