Aviseringar
Rensa alla

Leka med barbiedockor när man är 17 år


Ämnesstartare

Hej. Jag är en 17-årig tjej som fortfarande leker med barbiedockor. Jag har aldrig "vuxit ifrån" det, som vissa tycker att man ska göra vid en viss ålder. Vad är det som är så fel med det undrar jag. Mina kompisar går ut och festar och dricker sig fulla varje helg, men jag föredrar att sitta hemma och leka med mina barbiedockor. Är jag då konstig p.g.a. detta?

P.g.a. detta har jag också förlorat alla mina vänner som jag brukade leka med barbies tillsammans med när vi var barn. Har heller aldrig haft någon kille p.g.a. detta. Hade en hemma en gång, men när han fick se att jag fortfarande lekte med barbiedockor så drog han med motiveringen att han "ville ha en tjej som gått ur lågstadiet både fysiskt och mentalt". Fatta vad ledsen och sårad jag blev då. Allt snack om att man ska vara sig själv så får man en partner stämmer ju uppenbarligen inte. Varför är det mer fel att leka med barbies än att festa och dricka sig full varje helg?

Killar i min ålder lekar med bilar både som barn och tonåringar, men dem klagar ingen på. De får tjejer ändå. Tjejer tycker t.om. det är häftigt med bilar.

Är jag så konstig som leker med barbiedockor trots att jag är 17 år?

Leker ni med barbies? Om nej, när slutade ni?


   
Citera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trollolololol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

trollolololol

Snälla seriösa svar. Jag är faktiskt seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbielover:

Snälla seriösa svar. Jag är faktiskt seriös.

Nåväl!

Barbielover:

Är jag så konstig som leker med barbiedockor trots att jag är 17 år?

Ja.

Barbielover:

Leker ni med barbies? Om nej, när slutade ni?

Nej och har aldrig gjort.


   
SvaraCitera

Nej, det är inte normalt att leka med barbies när man är 17 år gammal. Men gör vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte normalt men inte särskilt ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Följde några avsnitt från Outsiders, många av dem var väldigt intressanta och roliga att följa. Ta dit en titt på det här klippet/avsnittet om det faller dig i smaken. Det har med dockor att göra.

http://www.kanal5play.se/klipp/play/outsiders-s08e06-dockor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

Nej och har aldrig gjort.

Är du kille eller tjej då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbielover:

Är du kille eller tjej då?

Man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbielover:

Är du kille eller tjej då?

Man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick aldrig leka med barbies för mamma o pappa [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

Hermafrodit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakalaka:

fick aldrig leka med barbies för mamma o pappa [crazy]

Varför inte? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Varför inte?

vet inte riktigt, att det var kanske för dyrt, eller för bortskämt lr nåt [sad] + minns att jag hade många kompisar som inte hade råd med lite finare leksaker så jag fick aldrig leka med mina finaste grejer framför/med dom. fick t.om byta skor o kläder ibland, innan jag skulle ut o leka

buhuhu


   
SvaraCitera