Aviseringar
Rensa alla

Leksaksvapen


Ämnesstartare

Lyssnar på morgonpasset (ja jag lyssnar på podden pga var ej vaken när det sändes, låt mig va) där de pratar vapen och barn, och oundvikligen lite genus. 
Nuförtiden leker ju ungarna mer med digitala prylar än vad vi gjorde på vår tid (då lekte man ju mest med pinnar och sånt innan man var tvungen att bege sig till fabriken och slita). 

child_gun_325280801.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske finns tråd uh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade nog undvikit faktiskt. Tycker ej att sådant ska glorifieras eller uppmuntras. 


   
SvaraCitera
Exner

Ja           


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Osäker/vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

män känns mer benägna att ge ungar sådana leksaker (rätt lite underlag men känns så)


   
SvaraCitera

Pojkar som inte leker med vapen får inga killkompisar när de börjar skolan. De vet inte hur man leker krig, tjuv och polis. De kommer tvingas leka med flickorna istället. De kommer inte spela tv-spel. Bara få tjejkompisar. Bli fjollor och homos. Inte få ett riktigt jobb, aldrig få familj. Bli arbetslösa resten av sina liv. 

Så nej, ska mata mina söner med leksaksvapen så tidigt som möjligt.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Ja samt våldsamma spel

Minns hur roligt jag tyckte det var när jag var liten. Vill inte neka mina barn det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jacob97:
Pojkar som inte leker med vapen får inga killkompisar när de börjar skolan. De vet inte hur man leker krig, tjuv och polis. De kommer tvingas leka med flickorna istället. De kommer inte spela tv-spel. Bara få tjejkompisar. Bli fjollor och homos. Inte få ett riktigt jobb, aldrig få familj. Bli arbetslösa resten av sina liv. 

Så nej, ska mata mina söner med leksaksvapen så tidigt som möjligt.

men vad är det här för trollande va


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

men vad är det här för trollande va

Överdriver kanske lite med 97% är sant.


   
SvaraCitera

Ja, om de vill ha det.

Jag fick det annars lekte jag med pinnar etc när jag var liten. Haha den gamla goda tiden... Galen


   
SvaraCitera
time
 time

jacob97:
Pojkar som inte leker med vapen får inga killkompisar när de börjar skolan. De vet inte hur man leker krig, tjuv och polis. De kommer tvingas leka med flickorna istället. De kommer inte spela tv-spel. Bara få tjejkompisar. Bli fjollor och homos. Inte få ett riktigt jobb, aldrig få familj. Bli arbetslösa resten av sina liv. 

Så nej, ska mata mina söner med leksaksvapen så tidigt som möjligt.

För det första är det här fullständigt trams. För det andra är det absolut ingenting fel på att vara homosexuell, och det är något man föds med, det spelar ingen roll vilka sorters leksaker ett barn leker med som liten eller om denne umgås med tjejer eller killar. 

På Ungdomar.se sätts allas lika värde i första rummet, oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning och funktionshinder. Vi strävar efter att alla våra plattformar ska vara välkomnande platser där människor bemöts med respekt.


   
SvaraCitera

Jag ser inga fel med det, så länge ungen lär sig rätt å fel så inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: och det är något man föds med

det finns det väl delade meningar om. det finns ju folk vars sexualitet skiftar. 


   
SvaraCitera