Aviseringar
Rensa alla

Leksaksvapen


ja fick de så why not


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som det ser ut nu, och som det har sett ut ett tag, så uppmuntras pojkar från en väldigt låg ålder att vara burdusa och leka våldsamma lekar medan flickor uppfostras till det raka motsatta. Någon slags mellanting vore ju att föredra.


   
SvaraCitera

time:

För det första är det här fullständigt trams. För det andra är det absolut ingenting fel på att vara homosexuell, och det är något man föds med, det spelar ingen roll vilka sorters leksaker ett barn leker med som liten eller om denne umgås med tjejer eller killar. 

På Ungdomar.se sätts allas lika värde i första rummet, oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning och funktionshinder. Vi strävar efter att alla våra plattformar ska vara välkomnande platser där människor bemöts med respekt.

Människor som resonerar som honom kommer aldrig byta åsikt. Blink


   
SvaraCitera

ja självklart


   
SvaraCitera

Beror helt på hur ungen är som person. Om han redan ä våldsam så skulle han kanske inte få det. Om han ä en lugn person så visst, då kan han la få en hagelbrakare


   
SvaraCitera

Det är ju fett kul med vapen såatte.. Varför hindra barnen från det nöjet


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Ja!

Ja när jag anser att barnet är moget för det.


   
SvaraCitera

jacob97:
Pojkar som inte leker med vapen får inga killkompisar när de börjar skolan. De vet inte hur man leker krig, tjuv och polis. De kommer tvingas leka med flickorna istället. De kommer inte spela tv-spel. Bara få tjejkompisar. Bli fjollor och homos. Inte få ett riktigt jobb, aldrig få familj. Bli arbetslösa resten av sina liv. 

Så nej, ska mata mina söner med leksaksvapen så tidigt som möjligt.

images.jpg


   
SvaraCitera
Berit

ogillar när bror springer till dörren när man kommer hem o skriker pang pang så skulle inte ge mina barn sånt


   
SvaraCitera

Det beror på


   
SvaraCitera

minns när man lekte krig när man va liten man hade ju kul o de va fasen mkt roligare med plastvapen som såg realistiska ut än pinnar 


   
SvaraCitera

ska ge mina barn softair guns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller en engelsk ordbok


   
SvaraCitera

vi lekte sällan med låtsaspistoler
snarare låtsassvärd, när vi sprang runt i skogen och lekte sagan om ringen

vonKissekatt: Ja men när de är tillräckligt gamla (när?)

kommer inte köpa leksaksvapen till mina småbarn, men om de blir intresserade av att hålla på med airsoft eller paintball så kommer jag inte hindra dem så länge det är på bana och de är typ minst 13??? dålig på ålder


   
SvaraCitera
Draug

vonKissekatt: Ja!

Är inte bättre själv så låt ungarna leka. Så länge de vet skillnad på lek och allvar ser jag inga problem.


   
SvaraCitera