Aviseringar
Rensa alla

Lenin, en hjälte?


Ämnesstartare

Image

Om jag någonsin skall strida blir det för vår fana Röd
och geväret vill jag vrida mot tyrannen till hans död!


   
Citera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

En av mina favoritcommies. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

en sann hjälte e ju typ adam smith[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En vidrig diktator och massmördare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxxie:

En vidrig diktator och massmördare.

nej, han var en kämpe, en hjälte, en ledare och han är fortfarande ett ljus i mörkret!

Länge leve minnet av Lenin, vår evige kamrat! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

nej, han var en kämpe, en hjälte, en ledare och han är fortfarande ett ljus i mörkret!

Han är också skyldig till massmord på 4-6 miljoner av sina egna landsmän och folkmord på kosackerna, att hylla honom är som att hylla Hitler och Mao.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxxie:

Han är också skyldig till massmord på 4-6 miljoner av sina egna landsmän och folkmord på kosackerna,

Gå och lägg dig, vilket skitsnack.

Men det är klart, när det gäller just kommunistiska ledare så räknar man alltid in varenda jävla människa som råkade dö i landet medan ledaren styrde till dennes "bodycount".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Men det är klart, när det gäller just kommunistiska ledare så räknar man alltid in varenda jävla människa som råkade dö i landet medan ledaren styrde till dennes "bodycount".

Visste du inte att de flesta här är fan av R.J Rummel och hans sätt att skriva historia på, dvs genom bodycount.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Men det är klart, när det gäller just kommunistiska ledare så räknar man alltid in varenda jävla människa som råkade dö i landet medan ledaren styrde till dennes "bodycount".

Precis, man räknar aldrig med att Lenin tog över ett land som var i turbulens, man hade genomgått ett första världskrig, man hade förlorat en massa jävla industriområden, man genomled dessutom ett inbördeskrig och stränga vintrar samt även en viss missväxt om jag minns fel. Tsarens vårdslösa politik hade bidragit till att Ryssland var rätt tomt på spannmål till den allt nödiga befolkningen. att det dör folk som flugor då är inte konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ingadera! (Du röstade på detta alternativ)

hans bidrag till den materialistiska dialektiken och inte minst globalisering som imperialism måste beundras, men jag skulle inte kalla honom hjälte för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem???????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lenin ja, hur mycket har man inte fått höra om honom under sin uppväxt. Jag spry på honom [zzz] Och blir samtidigt utesluten ur släkten [confused]


   
SvaraCitera

McLuver:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Det får bli ett tveksamt ja.


   
SvaraCitera