Aviseringar
Rensa alla

Lesbisk, ok? Bög, inte ok?


Ämnesstartare

Är det någonting jag inbillar mig bara, eller är det mer accepterat att vara lesbisk i vårt samhälle? 


   
Citera

Det är mer accepterat för tjejer att vara bisexuella.


   
SvaraCitera

typ så


   
SvaraCitera

Detta är patriarkalt rotat. Det är fult för män att vara "fjolliga", "omanliga" och "tjejiga", vilket är fördomen om bögar, för att det anses kvinnligt. Det är däremot lite mer okej för tjejer att bete sig "manligt" för att det inte ses som ngt fult. Det är också mer okej för tjejer att klä sig i kläder som är socialt accepterade för män men inte tvärtom, av precis samma anledning. 


   
SvaraCitera

ja kanske av män för de tycker att det är sexigt med lesbiska tjejer. skitvidrigt ju. 


   
SvaraCitera

isola:
Detta är patriarkalt rotat. Det är fult för män att vara "fjolliga", "omanliga" och "tjejiga", vilket är fördomen om bögar, för att det anses kvinnligt. Det är däremot lite mer okej för tjejer att bete sig "manligt" för att det inte ses som ngt fult. Det är också mer okej för tjejer att klä sig i kläder som är socialt accepterade för män men inte tvärtom, av precis samma anledning. 

ja detta också. speciellt det sista. 


   
SvaraCitera

Beror på vem du frågar... Om du räknar Sverige överlag, så antar jag att flera har viss förakt emot bägge. Det skiljer sig nog troligtvis lite, det har nog men flera saker att göra. Fast inte så märkbar skillnad.
     Ju äldre personer är, desto flera kan man se som har vissa synpunkter då det var mer skymt. Men med tiden så minskar... Har en kompis som ansåg att homosexualitet var en sjukdom och att det var någonting som var botbart... Det vart först på 30-40 talet som det slutade att vara brottsligt att inblanda sig med "homosexuella handlingar". Det blev inte längre kriminellt för att det sedan sågs som att det var en sjukdom som personen inte kunde hjälpa. (Enligt vissa). Min granne född 1928 brukar prata om att hon anser att det är "sjukt".. Tråkigt för mig att höra då jag inte sympatiserar, eller anser att det vore någon sanning.
   Så är det med mycket, men tiden ändrar. Ty så går det att skynda på detta med diverse metoder.


   
SvaraCitera

mr steal yo gurl :
ja kanske av män för de tycker att det är sexigt med lesbiska tjejer. skitvidrigt ju. 

ja och då är det ju ej av respekt för dessa människors sexualitet utan för att andra kan se den som sexigt


   
SvaraCitera

isola:

ja och då är det ju ej av respekt för dessa människors sexualitet utan för att andra kan se den som sexigt

japp exakt!!!


   
SvaraCitera

isola:
Detta är patriarkalt rotat. Det är fult för män att vara "fjolliga", "omanliga" och "tjejiga", vilket är fördomen om bögar, för att det anses kvinnligt. Det är däremot lite mer okej för tjejer att bete sig "manligt" för att det inte ses som ngt fult. Det är också mer okej för tjejer att klä sig i kläder som är socialt accepterade för män men inte tvärtom, av precis samma anledning. 

de senaste 4 veckorna har jag sett typ 16 (hetero)killar hångla med varandra , och 0 tjejer hångla med varandra. verkar vara tvärtom nuförtiden

förstår inte var ni träffar massa patriarkala män och homofober? bor ni i någon bondehåla eller?


   
SvaraCitera

tycker allmänt bögar verkar mer avslappnade och trygga med sin identitet. 


   
SvaraCitera

dinkompis:

de senaste 4 veckorna har jag sett typ 16 (hetero)killar hångla med varandra , och 0 tjejer hångla med varandra. verkar vara tvärtom nuförtiden

förstår inte var ni träffar massa patriarkala män och homofober? bor ni i någon bondehåla eller?

fast det är det inte

det gäller tyvärr bara att vara lite mer påläst och se de strukturer som finns, så ser man dem överallt


   
SvaraCitera

isola:

fast det är det inte

det gäller tyvärr bara att vara lite mer påläst och se de strukturer som finns, så ser man dem överallt

jag är mer påläst än dig isola Glad


   
SvaraCitera

dinkompis:

jag är mer påläst än dig isola Glad

vågar nog säga: nej det är du inte, med lite eftertryck Söt


   
SvaraCitera

ajuste glömde att du var professor 


   
SvaraCitera