Aviseringar
Rensa alla

Less på att svimma


Ämnesstartare

Sedan några månader tillbaka har jag svimmat ganska ofta, runt 1 gång i veckan ibland fler gånger å ibland färre. Ibland för att jag rest mig för snabbt men oxå helt oväntat när jag tillexempel varit ute i stallet å grejjat med hästarna eller varit ute å gått med hundarna. Har slagit huvudet i något hårt nästan varje gång å jag börjar bli riktigt less på det nu..

Någon som vet vad det kan bero på? Och om jag själv kan göra något åt det? 

Sjukhuset är det sista jag vill gå till, samma med vårdcentralen.. Kan tillägga att jag bor i fosterfamilj å inte har någon lust att prata med mina fosterföräldrar om det heller..


   
Citera
Ämnesstartare

Ring sjukvårdsupplysningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Näringsbrist? Eller någon hemskare sjukdom, min mor hade nån liten tumör i innerörat som gjorde att hon svimmade ihop då och då.

Varför itne gå till vårdcentralen? Det är dem som har kunskap och möjlighet att hjälpa dig


   
SvaraCitera
time
 time

Äter du dåligt? Sover för lite? Det är ju klart att du ska uppsöka vård om det inte slutar, vad är det för synsätt. Jag förstår att det kan vara jobbigt att tänka på sjukhus och medicinska undersökningar men du förstår väl också att något riktigt allvarligt kan hända om du faller ihop med jämna mellanrum? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte ha med dig dina fosterföräldrar till vårdis. Men om du absolut inte vill så kan du väl testa att käka receptfria vitamintabletter ett tag och se om det blir bättre pga det kan vara t ex järnbrist.
Fråga apotekspersonalen vad de tycker. Jag tar en "vitamin kvinna"-tablett varje dag pga hade ett lite för lågt järnvärde. Efter att ha ätit dem ett tag känner jag mig lite piggare. Eftersom de är kosttillskott så skadar de inte att ta även om du inte skulle ha någon brist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag äter ganska normalt å sover normalt. 

Jag har fetaste fobin för nålar å sånt shit, så skulle aldrig klara av att gå till sjukhuset för att dom ska göra tester å sånt. Får panik såfort nån kommer i närheten av mig med en nål.


   
SvaraCitera
wavy
 wavy

jag har varit med om ungefär samma sak senaste veckorna. Jag gick till vårdcentralen men vägrade blodprover. 

J

Men dom sa att det kan va järnbrist, sömnbrist, äter dåligt, högt/lågt blodtryck osv.Skulle råda dig att iaf gå o prata med någon på vårdcentralen!Lycka till!


   
SvaraCitera

Lågt blodtryck kanske? Du kan ju kanske eventuellt i alla fall fråga på vårdis om tips på vad det kan vara och om det finns nått du kan testa som kanske hjälper. 🙂 


   
SvaraCitera