Aviseringar
Rensa alla

leva ett lyckligt liv hur?


Ämnesstartare

hur lever man ett bra liv hur är man positiv om man är ett prematur barn? snälla hjälp mig


   
Citera
Ämnesetiketter

Bara Du vet vad ett bra liv är och hur man lever det.
Alla är Olika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaniljmunken från norr:
Bara Du vet vad ett bra liv är och hur man lever det.
Alla är Olika

men det är ju det som är problemet jag vet inte hur man lever ett bra liv?Skeptisk


   
SvaraCitera

727431.png

Jannah = Paradis
Zikr/dhikr = komaihåg Gud, som att säga t.ex alhamdulilah (praise be to God)
Takaffur = "Tafakkur is to meditate over your sins, creation, yourself and to take lessons from the things Allahu ta’âlâ has created."
Shaheed = Martyr
Dunya = Detta liv/jord
Akhira = Efterlivet

För någon att vara så lycklig som ibn Taymiyyah (en väldigt respekterad lärd i Islam) när man går igenom så svåra prövningar som han gjorde finns bara ett svar på. Han hela tiden satte sin tillit till sin skapare.

Tawheed (monoteism) är i vårt fitra (naturliga instinkt du föds på). Tawheed är den ultimata nyckeln för lycka. Om du vill söka lycka i livet trots svårigheter du går igenom måste du vända dig tillbaka till den som kan ge dig lycka. 

Al-Qur'an 51:56 And I did not create the jinn and mankind except to worship Me.

Al-Qur'an 20:124
And whoever turns away from My remembrance - indeed, he will have a depressed life, and We will gather him on the Day of Resurrection blind."

Även om du inte tror på Gud eller så, reflektera över det iallafall. Kan inte skada


   
SvaraCitera

Danneboi:
hur lever man ett bra liv hur är man positiv om man är ett prematur barn? snälla hjälp mig

Har du problem med att vara lycklig för du var född för tidigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KycklingKalkon:

Har du problem med att vara lycklig för du var född för tidigt?

aa typ   Rullar ögonen


   
SvaraCitera
sies
 sies

Sluta bekymra dig, ta inte del av galenskapen i världen och lev ditt liv som du vill och låt ingen bestämma. 🙂 Brukar oftast vara lösningen till ett lyckligt liv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Sluta bekymra dig, ta inte del av galenskapen i världen och lev ditt liv som du vill och låt ingen bestämma. 🙂 Brukar oftast vara lösningen till ett lyckligt liv. 

Tumme upp


   
SvaraCitera

genom att inte vara pessimistisk och fråga så mycket.


   
SvaraCitera

Du är det elr inte Va fan e de för fråga? Något du behöver lösa själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemon1224:
Du är det elr inte Va fan e de för fråga? Något du behöver lösa själv.

vad menar du?


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Jag kan ba inte säga till dig "Hey nu ska du va positiv!" Du är det eller inte. Eller så blir du det. Men inget någon kan hjälpa dig med så varför skriver du ens om det. Varför skriver du om att du är ett omoget äpple? Va ska vi gö åt det?


   
SvaraCitera