Aviseringar
Rensa alla

Leva i en annan tid


Ämnesstartare

När skulle ni vilja leva då och varför? Själv känner jag att mycket lockar, men kanske inte om man tänker på saker som fattigdom, rättigheter, demokrati osv, skulle nog inte vara så soft i längden liksom. 1950-talet lockar mig, mest pga fina kläder haha, känns som en fin tonårskultur utan överdrivet mycket tektik (haha sån tant).
Annars skulle det vara coolt att leva under början av 1900 talet och vara med om alla förändringar. 1700 talet för att jag vill ligga med Mozart.
Glad


   
Citera

Att leva som hyfsat ung under vilket årtionde som helst på 1900-talet vore fantastiskt, men främst 60-70-80


   
SvaraCitera

Hade gärna varit född på 60, 70, 80 talet


   
SvaraCitera
mynona

Det beror helt på var och i vilken position oavsett tid. På 1700-talet kunde det tex vara drägligt att leva om man nu tillhörde den franska aristokratin eller folken i söderhavet. Är intressant att tänka på vilka tidsepoker man av någon anledning dras till. Cirka år 0 i det hellenistiska Egypten-Kyrene möjligtvis. 


   
SvaraCitera

Hade velat leva under 3 årtal. Antigen 20-, 30- (skulle viljat räddat judar under förintelsen) eller 70-talet


   
SvaraCitera

framtiden 

om typ 100-150 år när man for sure kan välja att leva sitt liv i en virtuell verklighet. 


   
SvaraCitera

är så jävla tacksam att jag inte är född tidigare pga kvinna från arbetarklassen. 
vill inte vara född senare heller pga miljöförstöringen. 


   
SvaraCitera

Runt 1000-talet skulle jag kunna tänka mig då vi fortfarande levde i relativ harmoni med naturen, hade kvar vår inhemska religion en eftertraktad stamkultur.


   
SvaraCitera

Jag vill leva i framtiden när arbetet är avskaffat, allt är gratis och vi sysslar med att träna, hänga, utveckla nya coola spel, utforska rymden och annat fett.


   
SvaraCitera

Stenåldern, givetvis. Vill bo i ett jägarsamhälle.


   
SvaraCitera

Hm, medeltiden have vart nice men ma nvilja ju inte leva utan de hygienprodukter och annat nice som vi har idag t.ex. toapapper m.m.


   
SvaraCitera