Aviseringar
Rensa alla

Leva livet på kollektivtrafik?


Ämnesstartare

Jag undrar kan man leva livet med att åka kollektivtrafik som transportmedel??  farsan skriker på mig att jag ska hinna med bussen på morgonen för att hinna till skolan så frustrerande tar ca 15 min att gå till min hållplats tror det är 800 m  ditt 


   
Citera
Ämnesetiketter

Du blir nog förvånad av vad man kan leva livet på


   
SvaraCitera
sies
 sies

Ja, det är väldigt många som åker kollektivt till jobbet och skolan. 


   
SvaraCitera

jag gör det nu när det är kallt ute


   
SvaraCitera

Åker kollektivt ibland. Går lite bussar där jag bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marioswish:
Du blir nog förvånad av vad man kan leva livet på

Tell me går det verkligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
jag gör det nu när det är kallt ute

jag åker ju hela tiden året om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Ja, det är väldigt många som åker kollektivt till jobbet och skolan. 

det är ju bra så sparar man pengar och så rör man på sigTumme upp


   
SvaraCitera

Danneboi:

jag åker ju hela tiden året om

det gör många andra när det är ösregn och annat då tar jag bussen eller tåget istället för min motorcykel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

det gör många andra när det är ösregn och annat då tar jag bussen eller tåget istället för min motorcykel

Tumme upp


   
SvaraCitera

Som ovanstående skrivit... bor man i storstad så finns det väldigt många som åker kollektivt året runt även på semester. 

Vill du må bra så skaffa en cykel och cykla till skolan. Cykling är jävligt bra för kroppen och ersätter gymmet många gånger om. Alt är en elcykel om du inte vill trampa så mycket. Snart lär 1kW cykeln bli vanligare på gator och torg och den lär väl gå en bra bit över 50 km/h.

Sedan när du blir stor pojke så kan du göra som Lasse Åberg i Sällskapsresan dvs spara ihop till en Messerschmitt. Nackdelen med dom idag är att de har stigit i pris. Ligger i prisklass som en bättre begagnad Volvo idag.

20080901093505_140_1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Som ovanstående skrivit... bor man i storstad så finns det väldigt många som åker kollektivt året runt även på semester. 

Vill du må bra så skaffa en cykel och cykla till skolan. Cykling är jävligt bra för kroppen och ersätter gymmet många gånger om. Alt är en elcykel om du inte vill trampa så mycket. Snart lär 1kW cykeln bli vanligare på gator och torg och den lär väl gå en bra bit över 50 km/h.

Sedan när du blir stor pojke så kan du göra som Lasse Åberg i Sällskapsresan dvs spara ihop till en Messerschmitt. Nackdelen med dom idag är att de har stigit i pris. Ligger i prisklass som en bättre begagnad Volvo idag.

20080901093505_140_1.jpg

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Allt går att leva med, bara att anpassa sig efter situationen.

Jag åker aldrig buss, om jag åker kollektivt då tar tunnelbanan.


   
SvaraCitera
opega

Du har ju redan gjort det i 18 år eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:
Allt går att leva med, bara att anpassa sig efter situationen.

Jag åker aldrig buss, om jag åker kollektivt då tar tunnelbanan.

Tumme upp


   
SvaraCitera