Aviseringar
Rensa alla

leva på nutrilett??


Ämnesstartare

hm gåre egentligen leva på nutrilett ett bra tag? funderar på det, inte för att bli smalare utan mer för att slippa få ont i magen av allt jag äter och nutrilett och liknande får jag ALDRIG ont i magen av + att det ju är alla vitaminer osv och sånt man behöver i dom tror jag.

eller borde man kanske satsa på att ersätta ett mål om dagen med nutrilett-dryck ? för att annars skulle det ju bli cpdyrt.

hmmm vad tycker ni om detta? det är iaf som sagt typ det enda jag inte får ont i magen av + jag blir mätt (är typ överkänslig mot all mat, lol och är ändå dålig på att få i mig all näring osv)


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du måste ju till läkaren fattar du väl.

Dessutom kan du få sånna drycker utskrivna. Inte dyrt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste nutella 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Du måste ju till läkaren fattar du väl.

Dessutom kan du få sånna drycker utskrivna. Inte dyrt då.

har redan varit där.[zzz]

kan man? najs men.. tror dock ej jag skulle få det. min läkare rekommenderar mig att äta vid regelbundna tider och typ undvika asmycket mat. yeah, har inte en aning om vad jag ska äta så äter som vanligt (normal mat, alltså) och får skitont i magen och det enda min dietist säger är att utesluta laktos i en månad till & börja med men det har inte hjälpt speciellt mycket.

likgiltig misär:

Läste nutella 🙁

haha! fy vad äckligt & leva på det en månad :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

haha! fy vad äckligt & leva på det en månad :p

Ja men det hade varit roligare :pp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

laktos i en månad till & börja med men det har inte hjälpt speciellt mycket.

Okej till mig sa dom gluten i 6 månader. Men tillslut lär dom hitta felet. Är du inte underviktig då/dåliga blodvärden? Då lär du få sånna utskrivna tillslut.


   
SvaraCitera
loita

Miuuw:

år skitont i magen

laktos intolerant?


   
SvaraCitera
loita

eller de va inge [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjock eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likgiltig misär:

Ja men det hade varit roligare :pp

nej! tröttnar efter två skedar [crazy]

emery:

Okej till mig sa dom gluten i 6 månader. Men tillslut lär dom hitta felet. Är du inte underviktig då/dåliga blodvärden? Då lär du få sånna utskrivna tillslut.

oj då! har det gått bra då? märker iaf att min mage INTE mår bra av typ vetemjöl och sånt men läkaren sa att jag inte ska hålla mig borta ifrån det helt och INTE käka enbart glutenfria produkter.. tror dock jag skulle må bättre då ändå men nähe han bestämmer typ. jag är bara lite underviktig, dock äter jag rätt dåligt, oregelbundna tider, och det jag är sugen på typ. men kan inte äta regelbundet, så jävla svårt.

loita:

laktos intolerant?

nej, är överkänslig mot laktos though. dock märker jag själv att det blir lite bättre när jag utesluter det, men inte tillräckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

dock äter jag rätt dåligt, oregelbundna tider, och det jag är sugen på typ. men kan inte äta regelbundet, så jävla svårt.

Ah samma här. Ja.

Miuuw:

tror dock jag skulle må bättre då ändå men nähe han bestämmer typ.

Han vill nog prova en sak i taget så han kan utesluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

tjock eller

nej, är lite underviktig though, men är dålig på att äta rätt. äter oregelbundet, det jag är sugen på, dålig på att få i mig alla vitaminer samt "fastar" ibland, alltså hoppar över en hel del måltider (men slipper magproblem då.)


   
SvaraCitera
loita

Miuuw:

bättre när jag utesluter det, men inte tillräckligt.

aha okej [cute] jag får jätte ont i magen av pizza och hamburgare [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

nej! tröttnar efter två skedar [crazy]

Hade varit roligare ifall någon försökt att leva enbart på det :pp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Ah samma här. Ja.

är du glutenintollerant då? eller ska du bara testa att undvika det ett tag ?

emery:

Han vill nog prova en sak i taget så han kan utesluta.

mjo. men proverna visade iallafall att min kropp har svårt att bryta ner det, eller typ, han sa något om att det finns två sorters och jag tillhör sort två typ. som inte är helt intollerant men ändå känslig mot det. dock sa han även att jag inte ska käka HELT laktosfritt då jag kanske blir helt intollerant mot det med tiden isf, men dietisten sa att jag SKA det. men skiter i om jag blir helt allergisk, mår ju ändå inte bra av det i vilket fall som helst liksom


   
SvaraCitera